Tulipaner, ring og andre greier

En diger bukett tulipaner måtte mormor ha på morsdagen. Eller rettere sagt dagen før dagen. Og siden snuppa valgte fargen kunne det vel ikke bli noe annet denne flotte rosa varianten. ;o) 

Ellers fikk jeg en kul ring, leppestift og parfyme av den andre dattera. Ringen fikk jeg bare halvveis ned på fingeren i går kveld, men i dag passa den helt perfekt.. Merkelig at det kan være så store forandringer fra den ene dagen til den neste. Jeg har jo ikke gjort noe for å bli så oppblåst, eller for å bli kvitt det hovne .. det er bare sånn!

Når jeg først er inne på hovne ting. Jeg skal til legen med denne klumpen på foten/vristen i morra. Den blir ikke mindre, kanskje heller ikke større, men noe som er helt sikkert: den skal ikke være der! Dessuten har den jo vokst fra å være som ei ert rundt juletider til å bli som ei middels drue nå. Får bare krysse alt jeg har og håpe at de finner ut at det og at det ikke er noe dødelig. Det beste hadde vært om den bare forsvant igjen, helst uten noen form for inngrep også ..

Vi var litt seint ute med middagen i dag. Siden sønnen min kom hjem venta vi på han, det er jo fire uker siden han var hjemme sist. Merkelig med disse ukene, de virker veldig lange og veldig korte på en gang. Nå har han bare to turer igjen, så er han ferdig med læretiden. Deretter venter skolebenken igjen for et par år, etter sommeren vel og merke.

Drømmemannen sover så det jaller i veggene her. Han skulle bare ha seg en liten powernap! Alarmen på mobilen hans har durt i vei uten at det ser ut til at han ble så veldig plaga av det. Nei her snorkes det bare videre. Ikke fatter jeg at det er mulig å sove så tungt uten å være syk, bare liggende på sofaen uten engang et teppe over seg. Skulle gjerne hatt litt av det sovehjertet hans!

Det blir vel sånn om en står opp 5.45! Og da vet jeg ikke om jeg gidder å forsøke det der. Halve dagen forsvinner jo på å ta seg inn igjen. Han har strengt tatt ikke noe valg, men det har jeg! ;o)

Nå skal kjærringa med klumpfoten ta med seg den klumpete bikkja ut og trimme litt. Ho er faktisk blitt litt mindre de siste par ukene. Bikkja altså, ikke kjærringa. Men det er vel en naturlig forklaring på det også, for jeg har jo ingen som rasjonerer ut maten min, eller gir meg så kjip mat at jeg heller velger å gå sulten i dagevis fremfor å trøkke i meg noen harde, firkanta, triste greier ..

Tørrfôrdietten! Kanskje dette er løsninga for meg også? Rimeligere slankekur skal du leite lenge etter, bare fem kroner posen på Rema! Og en pose holder til to dager. Eller godt og vel fire her i huset, siden bikkja ikke er spesielt happy for menyen.

Ha en fin kveld der ute. Eller inne. ;o) Det er vel ikke så mange av dere som gidder å gå ut frivillig denne mørke, kalde vinterkvelden.

4 kommentarer
    1. Ja min kjære sovner også over alt uansett tid på døgnet !! noen som har det !
      Lykke til hos legen i dag, håper klumpen ikke er av det alvorlige slaget, men vekk bør den vel ? skal jo ikke være der regner jeg med.
      Ønsker deg en god tirsdag Marit :))

    2. Kulen, slik du beskriver den, er nok av brusk. er enkelt å få den fjernet,,, men dog noget tungvint en tid etterpå..Lykke til -uansett hva det er!

    3. Den ringen var jo kjempeflott! Håper du passer den hele dagen…
      Ja, noen har sånt sovehjerte at det er helt misunnelsesverdig.
      Du får gå å sjekke den foten, det er nok bare en fettkul.

    4. dette høres ut som min mann:))kanskje menn bare er litt annerledes skapt enn oss kvinner.
      Ja ja du hvet iallefall hvor du har ham.
      Godt du skal sjekke den kulen,kuler skal IKKE være i kroppen,så lykke til.
      Nydelige morsdagsgaver du fikk :))kjekt med litt oppmerksomhet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg