Ei rar natt

Puuuuh!! Med øyane på vid vegg og mer eller mindre i våken tilstand har jeg kommet gjennom denne natta. Det tok tre timer før jeg sovna etter at jeg hadde lagt meg, så sov jeg i nesten tre timer og vurderte sterkt om jeg bare skulle stå opp. Men det er jo ikke så lurt siden jeg skal på kveldsvakt i kveld igjen. Holder ikke helt til midnatt om jeg bare har hatt tre timers søvn ..

Shit altså! Det er en stund siden jeg har hatt slike netter nå. Om jeg ikke sover hele natta gjennom så har jeg iallefall sovet mer enn dette. Krysser alt jeg har for at det ikke er på’n igjen nå. Med våkenetter og sovepiller og kjærring i mer eller mindre zoombie-tilstand.

Vet ikke om jeg tenke så mye der jeg lå. Litt tankegang er jo ikke å komme fra, men det som plaga meg mest var det ene beinet. Jeg har fått en klump oppå vrista og den var skikkelig ekkel i natt. Har hatt den en stund. begynte som ei hard ert rett rundt jul og har siden vært der. Men nå er det ikke noen ert lengre for å si det sånn. Egentlig har jeg hatt litt ubehag der i mange, mange år. Men det har aldri vært noe å se på utsiden av foten. Inni derimot har jeg kjent akkurat som en stikkende, sviende følelse. Men legen har aldri funnet noe. Teit å klage på noe som ikke kan sees.

Får håpe det gir seg. Har ikke bestile noen legetime enda, for det tar vel så lang tid å få den og da har sannsynligvis hevelsen gått ned igjen. Noen ganger skulle jeg ønske det bare gikk an å droppe innom hos legen også, slik som hos frisørene. I slike tilfeller når det vonde er noe som kommer og går. Men skjønner jo at det hadde blitt et salig kaos på legekontorene da.

Vet ikke helt om jeg er klar for en tur med bikkja, men jeg har nå tenkt å gå ut likevel. Før den varslede stormen er over oss. Etterpå hadde det vært veldig greit om jeg fikk et aldri så lite snev av rengjøringsånden over meg. For det trengs visst her i dette huset nå. Det er noe av det kjedeligste jeg vet egentlig. Men så er det  jo så utrolig deilig etterpå, når det er gjort. Helt til Zenta har tatt en runde i huset igjen og lagt igjen halve pelsen både her og der.

Ha en fin dag folkens. Plutselig er jeg tilbake! ;o)

11 kommentarer
    1. fruensvilje: Har ikke tatt røntgen engang, bare ultralyd. Det var da de konstaterte lymfødem. Drøyer det litt og ser den an en stund til. Blir jo ikke bedre å ut å gå i to timer heller akkurat, men humøret blir litt bedre og formen sikkert. Etterhvert. :o))

    2. frodith: Er særdeles dårlig på de der power-nap’ene, for ikke å si helt udugelig!! Om jeg sover på dagen så har jeg absolutt ikke lyst til å våkne igjen før neste dag. Dermed tror jeg et er best å la vær! Venter en ukes tid med den klumpen, så kanskje den er forsvunnet, eller iallefall blitt mindre, igjen. ;o) Er ikke så glad i legekontoret egentlig .. selv om jeg nesten har bodd der i perioder. Eller kanskje nettopp derfor! ;o)

    3. Sirdalsrypa: Samvittigheten er iallefall på topp etter å ha hatt en rask gåtur med bikkja i to timer! ;o) Men lysta til å gjøre reint forsant gitt .. har mest lyst til å sove, men er litt dårlig til det der på denne tiden av døgnet.
      Dagen blir sikkert fin den. Dessuten er det jo snart helg! ;o)

    4. solkro: Kan vel ikke kalle det søvnmangel når det bare er ei natt i ny og ne. ;o) Drøyer det litt med den foten, ei uke eller to, så er den kanskje tilnærma normal igjen.

    5. ernashus: Takk. :o) Har hatt mange slike netter, men trodde jeg var over det nå. Hjalp litt med et par timer ute i frisk luft. Men nå har jeg jo iallefall ikke lyst til å begynne å gjøre reint før jeg skal på jobb. Får liksom ikke dagene helt til å strekke til lengre ..

    6. Ikke noen bra situasjon håper du har fått deg en legetime snakk om søvnmangel og få sjekka den klumpen.
      Ønsker deg allikevel en god dag og god bedring:)
      Goe knib<3

    7. uff er så slitsom å ikke få sove 🙁 den klumpen ville til og meg jeg ha sjekka !! så kanskje du burde bestille en time, sjøl om du er lei av å se legekontoret fra innsida.
      Ønsker deg god bedring med alt og håper du får en god dag videre 🙂

    8. Høres slitsomt ut 🙁 Kan du ta deg en liten power-nap i ettermiddag da..Så du får litt mer å gå på i natt? Jeg hadde mast meg inn til en lege for å få sjekket den klumpen igjen, om den var aldri så liten den dagen jeg skulle dit 😀

    9. 3 timer var nok i minste laget ja,håper det bare var en en natts opplevelse.
      Synes du skal bestille time hos lege uansett eg og be om å få tatt mr.Jeg plagdes i 2 år med ankelen før legen i sin fortvilelse over å ikke finne noe bestilte time med ortoped,det ble opperasjon og da viste det seg att senene der inni nesten var avslitt.Det er desverre ikke alt som synes på røndtgen derfor anbefaler eg att du ber om mr :))lykke til og ha en god og forhåpentligvis våken dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg