En søt liten sak

Bare så synd den er død!
Fikk formiddagsbesøk av ei venninne med mink rundt halsen.
Til og med to stykker, hele og pene, alt som mangla var innmaten.
Jeg har aldri vært sånn “NEI til pels” men nå tror jeg plutselig jeg ble det.
Pels er sikkert greit og varmt og godt og alt det der,
men jeg hadde foretrukket den uten hode og føtter liksom ..
Nå ble det nesten litt grotesk på en måte.
Stakkars liten.

Nå har venninna tatt en tur til byen.
Mens dyrene ligger igjen her på sofaen og kikker på meg.
Akkurat som om det er min feil, at de ikke lever lengre.
Men jeg skjønner godt at ho bare gikk fra de her.
Jeg hadde ikke gått med det der rundt halsen som et skjerf, eller kun for pynt.
Hver sin smak altså, som med mesteparten her i verden.

5 kommentarer
    1. enig med deg Marit,dyr trenger vi for maten sin del,men slike pelsdyr trenger vi virkelig ikke for å holde oss varme,det finnes masse godt garn på butikken til gode og flotte skjerf

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg