Hipp, hurra for influensaen!

Influensasmitten. Det koselige viruset som kommer hvert eneste år på denne tia, like sikkert som nyttårsaften. Greia som gjør at flere hundre nordmenn slipper å begynne det nye året med noe så kjedelig som å gå på jobb. Som er så heldige å få lov å tilbringe de første dagene i senga, på sofaen eller på do .. alt ettersom hvor ille en er angrepet.

I år (igjen) er jeg en av de heldige. Oppturen i går var bare falsk alarm. Egentlig føler jeg meg enda verre i dag enn jeg gjorde da jeg gikk ned for fulle seil på fredag. Deilig. Dette kan jeg sikkert ha både vel og lenge.

Jeg har til og med klart å dele godene med noen. Er snill sånn ser du, må være noe som kommer av den gode oppdragelsen fra barndommen. 

Sønnen, som skulle ut på jobb igjen i dag, måtte snu på flyplassen. Etter at han hadde sjekka inn og greier. Min sønn, han der som aldri feiler noe som helst, han som ble mobba i hele går fordi vi trodde han var fyllesyk etter nyttårsfeiringa, han ligger som et slakt i senga si. Ikke at det er noe nytt at han er der på denne tia av døgnet, han pleier jo ikke å stå opp før vi kommer hjem fra jobb den måneden han er i land. Men det er stille der inne. Ikke noe tv, ikke noe spill, stille som i grava, og da er det noe veldig galt.

Er du en av de som forbanner hverdagene og jobben allerede? Da er det bare å ta en tur til oss .. om noen dager ligger du sikkert rett ut og slipper å se både arbeidsgiveren og alle andre levende sjeler på en ukes tid og vel så det.

Matbudsjettet blir betraktelig redusert i årets første uke(r). Det er jo absolutt en fordel etter ei heller kostbar jul. Og er du så uheldig at du til og med måtte feire nyttår så er det jo dette en fantastisk plan for å ta seg inn litt igjen. Både kostnadsmessig og kalorimessig.

Enten du vil eller ei blir det en pangstart på nyttårsfortsettene. De der som de fleste av oss har hvert eneste år, men ikke sier høyt. Skjønner du fortsatt ikke hva jeg sikter til så er det bare å ta en titt i bladhylla på butikken: Ned 5 kilo på 2 uker. Slankere midje. Slank og glad. Superkuren. Mett og lett. Prøv kjendisenes egne slanketips. Slank på 1-2-3!

I år kan du slippe det stresset der. Her er det allerede gjennomført. Men jeg er verken veldig glad eller veldig sprek, bare så det er sagt. Regner med at det inntreffer ganske snart ..

6 kommentarer
    1. Ønsker deg et godt nytt år <3
      Hm...det ble visst ingen pangstart på året ditt,, men det fine med det...da kan det bare gå oppover, og jeg virkelig ønsker at 2013 blir ditt år <3
      Influensaen kom også hit, men heldigvis det er en sykdom som bare svinger innom og ikke blir der 🙂
      Men, den vektnedgangen kom ikke hit, selv med 40 i feber og bena skalv bare jeg skulle til badet, så klarte jeg alltid en tur innom kjøkkenet for å hente julegodis, tror jeg må være død før jeg slutter å spise...så influensa ga ikke vektnedgang her, heller motsatt...må nok snart opp av sengen og danse, så det blir fart på systemet igjen 🙂
      God bedring og håper du snart er på bena igjen <3

    2. Håper du kommer deg snart og da er du jo immun til neste års virus.
      Bank i bordet, men jeg har ikke hatt influensa på 13 år, og håper jeg står han av i år også selv om jeg gjerne skulle fått den pangstarten på vektnedgangen.
      God bedring! 🙂

    3. he he stygt av meg å flire opp i ellendigheita deres :))men du skriver så bra att jeg bare måtte.
      Skulle gjerne besøkt deg eg men tror ikke jeg ønsker den slankekuren der nei ,riktig god bedring til dere alle håper det snur før uka er omme

    4. Typisk at en får alt som er av smitte når en har litt lite å gå på fra før. Nå må du ta vare på deg selv og bli frisk igjen, god bedring til både deg og sønnen. Med fare for å bli smittet – klem 🙂

    5. Veldig hyggelig at du inviterer, men vet du jeg tror jeg venter til dere er friske igjen!! For første gang på flere år har jeg faktisk vært helt frisk hele jula, ikke forkjølet eller kvalm å det som følger med, så jeg er veldig fornøyd i år.
      Skal ikke på jobb i dag, har en ekstra feriedag. God bedring, klemz :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg