Vindmølleparken på Jæren

Endelig fikk jeg tatt dem litt nøyere i ettersyn!
Bare et “steinkast” unna min venninnes hus finner du disse gigantiske vindmøllene.
Vi kjører forbi dem hver gang vi er der, og jeg har hatt lyst til å stoppe hver eneste gang.
Det har bare aldri passa slik. 
Ikke før i går, og da var det det fantastiske vinterværet, med den flotte himmelen som bakgrunn.
Det var ikke ene eneste levende sjel i nærheten
mens vi stampa oss innover på den snødekte veien.
Akkurt slik jeg liker å ta bilder, uten forstyrrende elementer som går i veien og ødelegger ..

Vindmølleparken ble åpna for et godt år siden.
Nærmere bestemt 10. september 2011.
En kan si hva en vil om disse gigantiske installasjonene i et ellers flatt landskap,
men det er jo en god måte å få omgjort naturlige ressurser til strøm på.
Og strøm er det vel ingen i dette landet som har lyst til å klare seg foruten .. 
aller helst skal den jo ikke koste noe heller. 

De 32 vindmøllene i denne parken skal gi nok strøm til over 14.000 husholdninger.
Så vet du det. ;o)

5 kommentarer
    1. Vindmøller er fascinerende, synes jeg. Majestetiske og flotte, og å produsere strøm av vinden som ellers bare er… det synes jeg er bra. Suset av vindmøllevingene- jeg kan lett bli litt poetisk 😉

    2. Vi er forskjellige i vårt syn her inne ser jeg :)for i motsetning til Grete er jeg veldig fasinert av disse vindmøllene :)magiske bilder særlig det siste :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg