Kosekroken med nisseskapet

God formiddag. Nissene kom på plass før ungene inntok middagsbordet. De pleier jo å stå i barskapet, men siden det var så veldig fullt der så fikk de ta til takke med dette andre høyskapet. Ja nissene altså, ikke ungene. Det er ikke så kult inni, men det får duge. Dessuten har de to skapene bytta plass siden i fjor, så det passa bedre å ha dørene åpne i denne kroken.

Sofaen er for spesielt interesserte. Den er tydeligvis beregnet på å sitte lettere henslengt i, noe jeg ikke helt klarer. Jeg sitter best der jeg kan sitte rett i ryggen. På en kjøkkenstol, i følge min bedre halvdel. Han derimot kan godt slenge seg ned i de merkeligste stillinger og synes det er helt ok. Den ble kjøpt brukt, bare for å fylle et tomrom, og der har den stått siden. Ingen sitter i den. Men min yngste nevø har ytret ønske om å arve den. For den er så god å ligge i ..

Peisen er plassert i denne enden av stua. Dermed burde det være den naturligste plass å oppholde seg. Og i det siste har vi faktisk gjort det. Det er jo litt koseligere å se på den brennende veden enn rett i varmepumpa. Nå lurer drømmemannen på om vi skal ha en tv her i denne stua også. Det forsøkte vi for noen år siden, men vi satt ikke mer her av den grunn, så det forsøket endte med at flatskjermen havna på rommet til sønnen. Gjett om han ble glad for det?

Skal drømmemannen ha ny tv vil jeg ha ny sofa. Dermed er den saken utsatt på ubestemt tid ..

6 kommentarer
    1. He he.. Jeg er av den typen som slenger meg ned i sofaen…ikke ofte jeg sitter rett i ryggen…bare når jeg har besøk 🙂 Masse puter og tepper… ..:-) Veldig fint det nisseskapet da! Her er nissene fortsatt i esken, bortsett fra ungenes sine julemus som de alle har fått av moror til sin første jul De kommer alltid frem 1.advent.

    2. Ser der ja…så fint du har gjort det med alle nissene <3..
      Så smart med jul i annen etasje, og advent i første...der vi bodde før hadde vi også delt, for jeg får ikke til at glade og rampete nisser passer sammen med det mer tankfefulle og andektige med lys og lilla 🙂
      Nå har vi flyttet og bor så trangt pga sønnens helse må vi bo i nærheten av skolen, og det var det vi fant etter laaaaaaaang tids leting...så vi har hoppet over det lilla og gått rett på det røde 🙂
      Før sønnen ble født hadde jeg ikke så mye nisser og sånt, da var det mer temajul og enkelt, men etter at han kom i hus(thi hi) ble det nisser som flyttet inn hvert år, stadig flere som han ønsket seg og fikk.
      Synes sofaen din passet godt inn og så deilig ut, men det burde jeg ikke skrive...for så klart om du ønsker ny sofa, ja...så synes jeg at du bør få det <3..sofa mot ny tv, høres helt riktig ut i mine ører.
      Gjerne flere bilder fra julehuset ditt...du har det så koselig <3

    3. Så koselig med det nisseskapet! Skikkelig julestemning i stuen hos deg, jeg har ikke tatt frem nisser enda. Synes sofaen var fin jeg, så deilig ut å slenge seg oppi.:-)

    4. he he hardt mot hardt med andre ord :)) he he ,men jeg må innrømme att det ser innbydende og koselig ut i dette hjlørnet da:)og mine gutter hadde definitivt ramlet overende og blitt liggande i den sofaen :)selv er jeg som du ,liker best å sitte rett i ryggen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg