Sjumillionerfemhundretusendollar

Kjære Marit,
Jeg er advokat Simon Komi, en advokat, personlig advokat til å T.B.Sodefjed, pleide å være entreprenør her i vårt land. 21 April 2007, var sen kunden, hans kone og eneste sønn involvert i en fryktelig ulykke som hevdet alle sine liv.
Hans bank i samsvar med retningslinjer for bank utstedt meg varsel til å presentere sitt forhold slik at de arver avsatt fondet av sju millioner fem hundre tusen dollar, som ble avsatt ubeleilig før sin død.
Vennligst komme tilbake til meg (sikomi11 at gmail.com) for flere detaljer om denne informasjonen, vennlige sende meg:
Fullt navn, adresse, alder, yrke, telefonnummer, e-postadresse.
Denne informasjonen vil hjelpe meg å utarbeide et program for deg i banken og sende deg fullstendig informasjon angående denne transaksjonen.
Venter på svaret.

 

Juuuuuhuuuuu! Jeg er blitt millionær.Endelig en god nyhet!

Tenk om det bare hadde vært så vel. Dessverre, eller heldigvis, er jeg ikke så dum at jeg går på denne. Brevet lå i “annet” mappa under innboksen på Facebook. Der det fra tid til annen dukke opp frierbrev av forskjellige arter.

Har hørt at folk får mail med liknende innhold. Jeg har aldri opplevd det før. Men det aller verste er vel at det innimellom er er et fjols som går på dette her. Sender både personopplysninger og til og med kontonummer til avsender. Gjerne også et lite bidrag på noen tusenlapper for å få overført den gedigne formuen, for det er sikkert dyrt med en slik stor transaksjon fra utlandet .. Ufattelig spør du meg!

Har du huska å sjekke på facebooken din i det siste? Kan ligge både det ene og det andre der ser du. Ikke vet jeg hvordan ting havner oppi denne mappa, hvorfor det ikke bare kommer i den normale innboksen. Men sånn er det bare .. Om du ikke har vært så heldig som meg kan du jo sende denne generøse, hyggelige advokaten en liten mail selv og spørre om han ikke har en klient som har nevnt deg i testamentet .. så slipper han å leite etter arvingene selv. Det setter han ganske sikkert pris på.

Han heter Simon Komi, og facebooksiden hans finner du HER. Lykke til! ;o)

8 kommentarer
    1. Jeg fikk engang et brev fra en “advokat” i spania ;)) hoho, bare at det lå i postkassa mi.. men heller ikke jeg ble særlig frista ;))

    2. Jeg fikk en lik melding fra en afrikaner som selfølgelig også var “advokat”,men det var tredje gangen de prøvde seg.Jeg skrev at dette er en sak fo politiet.Utrolig hvor frekke enkelte er.

    3. Jasså, er det en ny runde igjen nå… Jeg fikk noe tilsvarende på dårlig engelsk for et eller to år siden, men jeg skjønte jo at det var bare tullball. Måtte sjekke Fjesboka, men det lå ikke noe der!! Det verste er jo at noen faktisk går på dette!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg