Mandagstema # 66 – Den blå timen

Like før soloppgang og rett etter solnedgang blir lyset på himmelen ganske spesielt.
Fenomenet kalles den blå timen.
Et tidspunkt hvor den velforberedte fotografen kan ta bilder med et fantastisk skjær.
– Digitalfoto –

 

God morgen til dere som kommer innom på morrakvisten.
Jeg skal straks hjem fra jobb, og på’n igjen kl. åtte i morra tidlig.
Blir en kort natt for min del, det er jo helt umulig å legge seg med en gang,
da blir jeg jo bare liggende og vri meg i et par timer ..

Bidraget mitt er knipsa før sola sto opp, for tre uker siden.
Jeg var på vei til jobb og måtte bare ta en avstikker
for å få med meg denne flotte himmelen.
Planlagt var det ikke, men det var bare helt umulig å prøve og overse
dette vakre lyset tidlig på morrakvisten.

Flere bidrag finner du her:

14 kommentarer

Siste innlegg