Bekmørk, blaut bikkjelufting

Det er mørkt som en sekk her!
Kanskje ikke så rart når gatelysene ikke blir tent før klokka er nærmere sju,
mens mørket kommer sigende rundt fem.
Tror de har glemt å stille lysene inn på vintertid eller noe ..

Men dyret må jo ut, og ho bryr seg ikke om verken gatelys eller regn.
Plaskregn. Det har silt ned i hele dag, i natt og i går.
Jippi! Det er vinter på sørlandet.

Bildene er tatt med iPhonen.
Synes den er skikkelig dårlig når det ikke er god belysning.
Men nå fikk jeg iallefall prøvd den litt.
Synes det var så kjipt å bare tusle rundt der,
når bikkja snuste og skulle lukte og smake på alt ho fant,
så noe måtte jo jeg også finne på ..

Ellers har vi lekt flyttebyrå i dag.
Og bare det i seg selv ble jo trim for en hel uke fremover.
Alt skulle ned fra tredje etasje, uten heis.
Skal ikke skryte på meg at jeg bar det tyngste,
men jeg var nå iallefall opp og ned de trappene ufattelig mange ganger.

Skryt til svigersønnen som hadde pakka alt så greit og fint.
Bare å forsyne seg av esker, sekker eller ting og tang som var teipa sammen.
Her var det ingen løse deler. Skikkelig imponerende!

Nå skal det ikke gjøres mer her i dag.
Vi skal bestille sushi og bare slappe av resten av lørdagen.
Det høres ikke så vondt ut vel?

Fortsatt god lørdag til deg som er innom.
:o)

5 kommentarer
    1. Om været ikke var bra, og det var mørkt, syns jeg bildene dine var veldig fine.
      Og så er det sikkert godt med lørdagskveld nå etter en dag med flytting ;).

    2. Ser at du har det samme drittværet som vi har…., mørkt og vått!! Jeg kom hjem fra byen ved 16 tiden i dag, og da var det nesten mørkt allerede, så nitrist… For å live opp har jeg tent alle lyktene på balkongen og alle lysglassene…
      Bildene dine ble veldig stemningsfulle og fine synes jeg :o))

    3. Synes du har fått flotte og stemningsfulle bilder,kanskje det ikke skulle være mer lys på dem :)men det er mørkt ute ja,sånn sett er det godt med et tynt teppe av snø som er med på å lyse litt opp.
      Kos deg i kveld høres ut som att du fortener det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg