Våg å være

Våg å være ærlig
våg å være fri
våg å føle det du gjør
si det du vil si.
Kanskje de som holder munn
er reddere enn deg?
Der hvor alt er gått i lås
må noen åpne vei.

Våg å være sårbar
ingen er av stein.
Våg å vise hvor du står,
stå på egne bein.
Sterk er den som ser seg om
og velger veien selv.
Kanskje de som gjør deg vondt
er svakest likevel?

Våg å være nykter
Våg å leve nå.
Syng, om det er det du vil ?
gråt litt om du må.
Tiden er for kort til flukt,
bruk den mens du kan.
Noen trenger alt du er
og at du er sann!

Hans Olav Mørk

 

Dette har vel stått på den ene bloggen etter den andre med jevne mellomrom.
Også min. Men jeg synes det er så flott at det fortjente en aldri så liten reprise. :o))

Det er frædda, og takk og lov for det. Bare to kveldsvakter igjen i denne omgang. Eller kveld og kveld. Egentlig elsker jeg å jobbe på kvelden. Men etter at vi fikk disse skiftene som begynner kl. 14 og 15 istedenfor 17 og 18 så må jeg bare innrømme at jeg ikke trives så godt som skiftarbeider lengre. Det er jo ikke en dritt igjen av dagen, blir bare tull og venting. Tidligere hadde jeg god tid. Kunne passe barnebarn og nyte hele dagen med døtre eller venninner. Jeg rakk å spise middag sammen med mannen og de som evt. stakk innom før jeg måtte gå. Synes nesten jeg hadde helt fri den uka jeg jobba på kvelden. Men det var før i tia ..

Fordelen kommer hver sjette uke. Da jobber jeg bare mandag og tirsdag og har fri helt til mandag igjen. Dette var skikkelig fristende da vi fikk tilbudet, ei utrolig gulrot, men nå vet jeg ikke helt om det er verdt det. Mister jo tross alt ei heil uke. Iallefall føles det sånn. Det er hei og hade i døra, ser verken drømmemannen eller sønnen. Kommunikasjonen foregår på sms hele uka. Snufs. Det er faktisk dritkjipt og absolutt ikke et pluss for forholdet.

I dag begynner jeg klokka 14. Selv om det akkurat nå føles som stress så skal jeg altså treffe min søster i byen om noen timer. Blir sikkert koselig, selv om jeg må gå direkte til jobb etterpå. Men med skattepengene på kontoen så kan det jo bli noen gøyale timer dette! ;o))

Ønsker deg en fin fredag og håper du får ei fantastisk god helg. Og det gjør jo absolutt ikke noe om sola tilfeldigvis stikker innom både deg og meg i løpet av fritimene vi har. For min del er det ikke så mange, for jeg skal på jobb igjen allerede søndag kl. 15.

4 kommentarer
    1. Ofte er den kjipe 9-16 den beste på mange måter, fordi alle andre jobber da også.. Ikke så spennende liv, men det blir ikke så himla mye mer spennende med 11-19 eller nattevakter heller 😀
      Er man i jobb, så blir man kuppet litt uansett 😀

    2. Veldig enig med deg at en får mer ut av dagen om vaktene hadde startet i kvellingen. Jeg er samme type selv. Klokken to er verken fugl eller fisk. Ønsker deg uansett en fin fin fredag og takk for et fint dikt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg