Og vips .. der var morratrynet vekk!

Eller så lett er det jo ikke lengre. Når en nærmer seg 50 må det vel litt mer tid til enn en trengte tidligere. For det ansiktet som glor på meg i speilen når jeg står opp, fyttigrisen, det der er ikke spesielt fresht må jeg bare innrømme. Iallefall ikke nå, når jeg er gråhvit og bleik. Nei, da er det faktisk hakket bedre om sommeren, eller etter en ferie i sola.

Sminke og svette/hetetokter er en særdeles dårlig kombinasjon. For da kjennes det jo ut som om hele krigsmalinga renner av igjen. Noe den garantert gjør om jeg finner på å tørke det som jeg kjenner renner nedover ansiktet og halsen sånn i tide og utide. Helst det siste der. En grei tid for sånt er spesielt når en kommer ut av dusjen, rett etter sminka er på, når en sitter på jobb eller står i kassakøen på butikken. Da føler jeg meg skikkelig flott gitt! Somregel kjennes det verre ut enn det er, for sminka er mer eller mindre på plass når “turen” er ferdig også.

Jeg har aldri pleid å sminke meg så mye jeg. Eyeliner og mascara har vært nok. Men nå føler jeg det trengs både farga dagkrem, litt ekstra farge i kinnene og gjerne litt øyenskygge også. Det er da huden protesterer med å åpne alle porene og slippe ut uante mengder vann! For det blir mye verre når jeg smører meg inn med noe, derfor har jeg slutta med bodylotion for lenge siden. Da går jo kroppen helt amokk! Får heller leve med litt tørre legger, iallefall frem til sommeren når en ikke trenger både å smøre og pakke bodyen inn i alt dette tøyet etterpå.

Legger, by the way. Mine er blitt utrolig mye slankere etter at begynte på mitt nye liv. Nå virker det som om alt det vannet jeg har drassa rundt på er forsvunnet, og godt er det! Dessverre er de nesten like vonde enda, men det får jeg bare leve med. Utad er det er nesten som om jeg har fått mine gamle bein tilbake. De der jeg var litt stolt av her tidligere i livet, før overgangen, og det er en god følelse.

Jeg veide meg forresten i dag. Selv om jeg ikke har vært så veldig flink den siste uka, nærmere bestemt fra forrige fredag, så har vekta minka med 0,5 kilo. Alt er bedre enn om det går motsatt vei. Som en liten trøst var centimeterne minka med 5,5 de siste 14 dagene. Dermed går det fortsatt rette veien, om enn litt seinere enn jeg skulle ønske.

God søndag til deg. Fra ei overgangsbefengt sørlandskjærring som er litt mer i form i dag enn i går. Såpass at jeg til og med tror jeg kan klare meg uten pelspleddet. :o)

7 kommentarer
    1. Ja morratryne er ikke og spøke med…og i dag har jeg ikke blitt kvitt det heller….Litt sminke kan jo gjøre underverker,men som du sier tar det jo lenger og lenger tid:) Jammen har du vært flink med slankingen din,det er godt gjort:) ha en forsatt fin søndag

    2. Vera Lynn: Uten linser kan jeg ikke sminke meg i det hele tatt, for da ser jeg ikke hvor denne sminka skal plasseres. Det er tragisk det!

    3. Tror ikke så mange ser freshe ut når de akkurat har stått opp, uansett om de er under eller over 50 år.
      Jeg passerte 50 for snart 2 år siden nå, og jeg merker at jeg kan ikke legge make up på samme måte som før… Det har kommet noen streker her og der i huden, og de blir veldig tydelig hvis jeg bruker for mye. Huden har nok heller ikke den samme friske fargen som før, så litt mer farge må nok jeg oxo plusse på.
      Du har vært flink med slankingen, noe jeg ikke har vært så nå er det på tide å være litt streng med segselv før julemat o.l. kommer på bordet…
      Ha en fortsatt fin søndag :o))

    4. Når jeg så meg i speilet idag måtte jeg bare si til folket i huset: Hvor er det blitt av den snertne dama fra i går? Ha, ha! I går hadde jeg jo pyntet meg for å dra i selskap, og idag er jeg nokså sliten etter et lystig lag.
      Blir en helt rolig dag her….
      Ha en fin søndag og så har du vært kjempeflink!

    5. Hi hi, en føler seg ikke alltid så fin når en titter inn i speilet om morran. Men vet du hva, jeg ser ikke meg selv lenger når jeg ser inn i speilet, men derimot er det mora mi som er inni der.. Men etter å ha tatt på litt sminke og sparklet litt her og der, blir det ikke så verst likevel. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg