Det nærmer seg operasjonen

Endelig har dattera fått en dato for operasjon. Det blir feil å si at jeg gleder meg over det, for det gjør jeg ikke. Jeg er rett og slett livredd og synes det er fryktelig skummelt.

Selve inngrepet skal skje tirsdag 27. november. Men ho skal ta noen prøver og sånn tidlig på mandagsmorra, så ho må inn til Rikshospitalet på søndagen. Eller vi da. Jeg kan bare glemme å sitte her hjemme når ho skal ligge der .. kommer ikke til å få utretta noe fornuftig så lenge dette står på.

Det er rart med det. Unger er unger uansett hvor gamle de blir. Og mammajobben, som jeg påtok meg for denne her, har vart i over 27 år nå. Sånn sett har dette siste året vært det verste. Redselen, uvitenheten, ventinga = seigpining på sitt verste, spør du meg. Selvsagt er det mye verre for ho det gjelder, akkurat det kan vel ingen sette seg inn i, selv om en som mor kjenner på en del av de følelsene også. Bare det å se sin egen datter så fortvila og redd, som ho har vist seg innimellom, gjør noe med et mammahjerte. Og sikkert et pappahjerte også, men det vet jeg jo ikke så mye om siden vi nesten aldri snakker sammen lengre.

Tre uker igjen og jeg kjenner allerede nå at hodet mitt fylles med “bomull”. Vet ikke om andre har det sånn innimellom, men jeg blir litt fraværende når det stormer som verst. Øresusen er skrudd opp på full guffe, og derfor klarer jeg ikke helt å høre skikkelig. Ikke får jeg sove på grunn av bråket heller. Bråket og de hersens heteturene som også har kommet tilbake. Det skal ikke bare være en ting, vettu. Hukommelsen har tatt ferie. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det samme. Bare koble ut og komme tilbake når det var over ..

13 kommentarer
    1. Tenke på dokke! Tenk positive tankar…det e mykje god medisin i d!:-) Ikkje lett, men yes ej veit ka ej snakke om. Klem 🙂

    2. Forstår godt at du vil være med når hun skal igjennom denne operasjonen, og bekymringene i forkant… Tror ikke at man helt kan sette seg inn i det du går igjennom, hvis man ikke har vært igjennom noe av det samme selv.
      Sender både deg og datteren mange varme og positive tanker :o))

    3. Føler sånn med deg, og jeg vet virkelig hva det vil si å være et mammahjerte som venter mens barnet blir operert, og en veldig alvorlig operasjon hvor utfallet var usikkert, og det er ingen forskjell om barnet er 1 år eller 27, et mammahjerte er et mammahjerte.En annen ting er at et mammahjerte er sterkt, og det tåler mye, og dette kommer til å gå bra.
      Ønsker dere så mye lykke til som det går ann, og sender over all verdens varme tanker og all den energi du måtte trenge du fine mammahjerte <3

    4. skal og gjør,tenke på dere alle.Skjønner att du er redd,hadde selv vært livredd om det var en av mine,prøv å ta vare på deg selv også slik att du kan være sterk for din datter

    5. helt naturlige reaksjoner – dette er mer enn mammahjerter tåler og resten av kroppen reagerer også – tenker mye på dere nå… godt med en dato – ventet på det… ta vare på både deg og henne – det siste vet jeg du gjør, men prøv det første og…Varm klem

    6. Jeg skjønner at mammahjertet ditt sliter, at du gruer deg og blir fylt av “bomull”.. Det spiller ingen rolle hvor gamle barna våre blir, de er fortsatt barna våre – og vi ønsker bare at de skal ha det godt.. <3
      Gode klemmer til dere begge

    7. Jeg føler virkelig med deg nå… et mammahjerte slutter ikke å virke selv om ungene blir store, ja det er ungen vår uansett hvor gamle de blir.
      Mange varme tanker til dere i denne vanskelige ventetiden…:))

    8. Ååå, som jeg føler med deg og synes jeg kjenner det helt inn i mitt eget mammahjerte. Skjønner så godt din engstelse, redsel og alt som er. Og selvfølgelig er det best både for deg og jenta di at du er tilstede den dagen operasjonen er, det ville vært helt fryktelig å sitte hjemme og vente. Sender alle mine beste tanker til dere og håper og tror at hun blir helt frisk igjen. Klem 🙂

    9. Forstår deg så godt,det er nesten ikke til og leve med og se barna ha det vanskelig. Du vet som mor blir det nesten dobbelt vondt,du har din egen redsel pluss at du har en smerte med og se at din datter ikke har det bra. En annen ting er jo at man føler man må være den sterke,selv om man kanskje bare har lyst til og krype sammen og bare gjemme seg. Det er bra at hun har fått en dato og forholde seg til.Ille og gå og vente og ikke vite når det skjer. Ønsker dere lykke til begge to.

    10. Forstår godt at du har behov for å være med ja, slutter aldri å være mamma :)) Satser på at det blir et godt utfall av operasjonen, noe annet blir for vanskelig å tenke på ! Jeg grudde meg veldig til ryggoperasjonen og ville helst ikke høre et ord om verken blodpropp eller lammelser, og alt gikk jo kjempefint :)) Lykke til med ho 🙂

    11. Tenker masse på dere i denne tiden. Blir nok tøft! Tenker på jenta di som MÅ gjennom dette med de tanker og redsler hun måtte sitte med, men som likevel skal gjennom det, samme hva.. Livet er ikke for pyser! Ønsker ho lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg