Regn, kveldsjobbing og sluttpakker

I går kveld fikk vi
faktisk litt snø her i sør.
Men i dag våkna jeg til
at vannet plaska ned på utsiden. Plaska rett og slett. Det er ikke snakk om regndråper, men
vann i strie strømmer .. jaja, det er jo lite jeg
kan gjøre med det.
Men kan ikke si jeg liker det heller.

Jeg jobber kveld i dag også. Det er noe rart i skiftplanene våre, for stadig vekk har vi for få folk og vi blir flytta på for å fylle hullene. Men da mangler det jo selvsagt noen på det skiftet vi blir tatt fra. Likevel påstår de at vi er for mange. Må være noe jeg ikke har skjønt helt her også.

Det er åpna for frivillige sluttpakker nå. Bedriften er så snille og gir dem som vil gå tre måneder ekstra lønn. That’s it! For langt og tro tjeneste i 17 år, og vel så det. Mange har jo vært her mye lengre enn meg. Jeg har absolutt ikke tenkt å gå frivillig, jeg venter til de bærer meg ut. Kan ikke helt skjønne at de tror de skal få gjennomført denne nedskjæringa via frivillighet. Det betyr at over 30 stykker fratrer helt av egen vilje .. Åpningen for dette er to uker. Deretter skal alle de som er igjen intervjues en etter en, og så kommer sparket i baken. Det begynner å nærme seg ..

Nå har jeg snart tenkt meg en tur ut på Plantasjen. De må bare få åpna dørene først. ;o) Sammen med min datter og kanskje barnebarnet. Jeg må jo få planta noen løk i det nye blomsterbedet på utsiden, sånn litt før jeg må bore dem ned i tela. Snart i seineste laget nå, og det er jo ikke sikkert de har noe særlig utvalg igjen heller. Men uansett skal jeg ut og se hva jeg kan finne. Stort sett består vel vareutvalget av julepynt, og det skal jeg ikke ha! Det er alt for tidlig med jul. Selv om jeg må innrømme at jeg spiste en kakemann på mandag .. men det er noe helt annet ..

God onsdag til deg som titter innom. Håper den bringer noe godt med seg. :o)

10 kommentarer
    1. C: Da har de forandra på noe siden det første forslaget iallefall. Men fortsatt gir bare tre måneder ekstra til de som de slipper å sparke … eller er det også feil?

    2. Hvis du har vært der i 17 år – og i tillegg er over 50 vil du få 12 mnd med full lønn dersom du hadde gått på en sluttpakke. Og ingen skal trenge jobbe i oppsigelsestiden sin….. Det er info fra siste allmøte – som også ligger på intranett…..

    3. C: Selve sluttpakka er på tre måneder, etter det siste allmøtet jeg var på iallefall. Så har jeg tre mnd ordinær oppsigelse, to mnd. ekstra fordi jeg har vært der så lenge .. og om jeg hadde fylt 50 et halvt år tidligere enn jeg gjør så hadde jeg fått to måneder til. Men om en går frivillig nå, så gir bedriften oss kun tre måneder mer enn det en får når en får sparken ..

    4. Du får jo 10 mnd du også som alle andre med den ansienniteten……ja dersom du hadde søkt sluttpakke!!! Bedriften går jo utrolig ryddig fram midt oppi alt må jeg si…….. Og jeg VET for jeg jobber der også……

    5. Paafyll:: Løk ble det, i bøttevis. ;o) Men det regnet så sykt i dag, så de kom ikke lengre enn inn i ganga. To år, ja, da kunne en kanskje klart å skaffe seg en jobb, selv i min alder. Men tror ikke jeg hadde gått frivillig likevel jeg. Det er jo her jeg vil jobbe!

    6. Det er virkelig ikke et tilbud? 1 år eller flere går ann å tenke på… Dårlig!! ta vare på deg så lenge så godt du kan og lykke til med løkene:-)

    7. 3 mnd som sluttpakke er da ingen sluttpakke ? nei klamre deg fast til de hiver deg på dør :))
      Samme vær hos oss også, snø i går og regn i dag, blaute bikkjer lukter som vanlig jævlig, jaja haen fin dag og god tur på plantasjen 🙂

    8. Det har “bøtta” ned her også, syntes det er rart at husene klarer å holde ute alt det vannet.
      Regner med at du jobber i en avis, og nedskjæringene er resultat av at flere leser aviser på nett og mindre papirutgave. Ja, det er ikke noen opptimistisk fremtid, skjønner jeg. Ikke så lett å skifte helt spor i vår alder.
      Jeg har bestemt meg for å bli student igjen hvis jeg kommer inn på studiet da, men det blir innenfor samme bransje som jeg er i nå.
      God tur til Plantasjen og ha en kos dag!

    9. God morgen.
      Skjønner godt att du ikke går frivillig fra jobben din,i vår alder er det ikke like lett å få noe nytt.Krysser fortsatt fingrane for din del :))
      Regn her også i dag så her har det blitt såpeglatt,da benytter jeg anledningen til å bake litt :))ønsker deg en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg