Istagram – Hjemturen over fjellet

God formiddag der ute.
Ikke fatter jeg hvordan det siste innlegget mitt havna på bloggen to ganger,
med tre minutters mellomrom.
Det heter akkurat det samme, jeg har bare laget det en gang.
Eneste forskjellen er en link eller to.
Men det er vel ikke alt en skal forstå her i verden, og dette var kanskje en slik ting.
Til tross for koselige kommentarer, så sletter jeg det ene.
Rett og slett fordi det så så teiit ut!

Vi er tilbake i god behold.
Etter en spektakulær kjøretur over fjellet. Værgudene var ikke med oss.
Det var snø, speilglatte veier og tjukt av tåke.
Men det ble jo en opplevelse det også da.
Og et utrolig syn da skyene slapp inn litt lys og blå himmel,
tåka lettta og vi kunne se ned til Røldal.
Men jeg er glad det ikke var meg som var sjåfør!

Det ble en lang dag i bilen.
Vi dro fra Karmøy kl. elve på morrakvisten og var ikke hjemme før kvart over åtte om kvelden.
Men det var etter en del fotopauser og et stopp for å spise middag.
Haukeliseter har en fantastisk utsikt over fjellheimen, men maten var elendig!
Absolutt ikke å anbefale, så om du kan, styr unna og finn en annen plass

Til tross for dårlig sikt måtte jeg jo ta noen bilder.
Det var jo derfor vi skulle kjøre den veien.
Så her kommer de jeg tok med mobilen, de andre har jeg ikke sett på enda ..

 

I Røldal ble vi stående i kø en halvtimes tid i før oppstigninga begynte.
Det var skjedd en ulykke lengre oppe.
Da vi endelig fikk kjøre videre kom vi jaggu ikke langt før tre trailere stengte veien.
To litauere og en danske, de første var absolutt ikke skodd for vinteren,
den siste hadde kjettinger, uten at det hjalp noe.
Heldigvis hadde vi piggdekk!

Mellom Hovden og Valle en plass ble det mørkt som i en sekk.
Før klokka var seks om kvelden!
Resten av turen hjem var dritkjedelig, rett og slett ..

3 kommentarer
    1. Flotte bilder! 🙂 Dumt du va misfornøgd med maten på Haukeliseter; ej sjøl har hatt mange gode måltid der. Like også ha ei helg eller to i løpet av eit år då ej like fjellterrenget der fole godt. Enten til fots eller på ski:-) Uansett, flotte bilder!!! 🙂

    2. Jeg simpelthenn elsker den veien :))og selv om att du mener dere ikke hadde værgudane med dere så har du uansett fått noen spektakulære og fantastisk flotte bilder :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg