En sniktitt i stua vår

Hei og hå.. I går hadde jeg syforening her hjemme, og benytta sjansen til å knipse noen bilder før gjestene kom. Føler på en måte at vi enda ikke har flytta inn i stua etter at vi pussa opp. Nyhetens interesse forsvant liksom litt når veggene endelig ble hvite og fine. Og sånn har det vært siden påske.

Gardiner har vi ikke fått opp. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å ha gardiner, men da sommeren var over så ble det litt bart, kaldt og ukoselig her. Så gardiner kommer nok, før jul en gang.

Flere lamper trenger vi også. Det er utrolig hvor mye mer lys en trenger for å se skikkelig når en nærmer seg 50, enn det en trengte i begynnelsen av 40-årene! Skummelt. Men heldigvis er jeg ikke aleine om det der lengre, drømmemannen kommer godt etter. Ja, igrunnen er jeg sikker på at han har tatt meg igjen på det feltet der. Det er bare det at han ikke tør innrømme det helt enda.

Vi har endelig fått hengt opp et bilde på veggen. Det selvproduserte jeg viste dere i forrige uke. Det ble litt rart, kanskje fordi vi har vært så lenge med helt bare vegger, men fikk veldig skryt av det i går. Etterhvert må vi få forstørra noen flere. De bildene jeg hadde her tidligere skal ikke opp igjen. Ulempen med panelvegger er jo at en må tenke seg så nøye om før en henger noe opp. Med tapet gikk det alltid an å få kamuflert hullene på en lettvint og grei måte. Men her må det virkelig planlegges før en setter i gang .. ikke helt min stil det der, her gyves det løs på det meste, og så tar en ting som det kommer heller. Jeg gjør det på den måten. Ikke min bedre halvdel. Han planlegger seg nesten ihjel for hver minste lille ting .. Så det er kanskje ikke rart at ting tar tid i dette huset.

Hvordan det så ut før kan du se HER. Litt av en forandring, selv om alle møblene er de samme, bortsett fra sofaen inne i kroken.

7 kommentarer
    1. Herlighet, så fint og koselig det har blitt, Marit – litt av en forandring fra det gule og fargerike til helt duse og lekre farger! Og det bildet ditt er bare så nydelig, du er en virkelig fotokunstner. Burde ha holdt utstilling! Gratulerer så mye med ny stue, du kan virkelig være fornøyd! 🙂

    2. Sirdalsrypa: Takk. Det pleier igrunnen aldri være så rotete her i denne stua, men på kjøkkenet og i ganga derimot .. uff. ;o)

    3. Jeg synes bildet ditt er veldig fint jeg :)) og det med lys er jeg helt med på, jeg må ha leselampe bare jeg skal på dataen !
      Veldig fin stue du kan være stolt av å vise frem Marit, veldig ryddig også, men så skulle du jo ha besøk hihi

    4. fruensvilje: Takk. Om en kan bruke spiker ja, men dette store bildet er skrudd opp. Med en diger (kamuflert) skrue i hvert hjørne! Ser fint ut, men egner seg ikke til å flyttes på. Akkurat dette er jo spesialbestilt til å passe til bredden på varmepumpa, så det skal nok bare henge her til vi flytter en gang .. og det er ikke noe som skal skje på mange år enda! ;o)

    5. det har virkelig blitt forandringer hos dere nå ja,det har blitt kjempekoselig og flott.
      Det er nok lurt å tenke seg godt om før en henger opp noe på nye vegger,men med tynne fine spiker så synes det ikke så veldigt om du må forandre på noe i etterkant

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg