Lampe til besvær

 

Denne flotte lampa skulle jeg egentlig ha på kjøkkenet, for to års tid siden.
Men så langt kom den aldri.
Vi fant ikke ledningen som skal ligge klar på loftet,
som til og med har en bryter på kjøkkenveggen.
Dessuten ble den vel litt i største laget.

Men, så fant jeg ut at vi kunne henge den opp, midlertidig, i stua.
For det er ikke til å komme fra at det begynner å bli litt mørkt om kveldene,
her i stua vår som vi igrunnen ikke har flytta skikkelig inn i enda.
Her er mye hvitt, veldig hvitt, og ikke et bilde på veggene.

Lampa passa perfekt!
Det var bare et problem: da drømmemannen fikk montert den lagde den en veldig lyd.
Han fant ut at den bare kunne stå på, kanskje det ville gi seg.
På en måte gjorde den vel det også
Det sa poff .. og så var hele greia død.
Så kjøpte vi nye pærer og transformator, monterte igjen, og det samme skjer.
Nå er alt målt og det finnes ikke en kortslutning verken her eller der.
Men lampa er død og ubrukelig.

Veldig kjipt!
For lampa passa helt perfekt, og så funker den ikke.
Den er aldri brukt, har ligget i et skap i to år og kosta nesten 2000 kroner.
Men kvittering, nope, den aner ikke jeg hvor er blitt av ..

Fant en liknende på finn.no for 500 kroner.
Men de har tydeligvis solgt den, iallefall får jeg ikke noe svar derfra.

Så hva skal jeg nå finne på tro.
Dra til butikken og kjøper en ny, akkurat samme?
Isåfall skal iallefall kvitteringa spares.
Kanskje jeg skal ramme den inn og henge den på veggen,
for der trenger vi jo også noe. 

11 kommentarer
    1. Det var ergelig – må ha vært en “mandagslampe” ikke sikkert det skjer igjen – men kanskje ok å teste den før man henger den opp… slik at man slipper så mye arbeid..

    2. Det er kjedelig når slikt skjer men du får nok bare skrive deg på kotoen for tabbekjøp:(
      Ha en fin søndag og det var godt å høre at noe var på gang:))
      Krysser fingrene for datteren din<3<3
      goe knib<3

    3. ernashus: Tror det er litt seint nå, den er jo skrudd fra hverandre opptil flere ganger for å finne feilen. Får sette den på kontoen for tabbekjøp. Det har jo blitt noen ting der i årenes løp, selv om kostnaden for en ting aldri har vært så høyt før.

    4. Noe så irriterende! Lampa var jo kjempefin, jeg ville ha gått tilbake til butikken og “prøvd meg”, selv om kvittering mangler. Si at du fikk den i gave da.. Ha en fin søndag. klem 🙂

    5. Liljema: Tror ikke noen kan finne ut noe mer enn det mannen i huset allerede har gjort. Den er plukka frahverandre og spenninga er målt både her og der, uten at han finne noen feil. Noen ganger er en bare sykt uheldig, og dessverre er jeg kanskje litt mer uheldig enn de fleste andre. Som regel pleier jeg aldri å kjøpe ting som er innpakka, uten å la de pakke det ut i butikken og virkelig sjekke at det er ok. En gang jeg kjøpte tre taklamper, uten å sjekke de først, så var to av glasskuplene knust da jeg skulle henge de opp .. Det har vært en besettelse på en måte, jeg bare MÅTTE sjekke, men jeg har forsøkt å venne meg av med det i mange år. Og dette var en av tingene jeg klarte å kjøpe uten å tenke på slikt, jeg satsa på at den var ok, prisen tatt i betraktning.. Men det mest irriterende nå er vel heller at den passa så fint her, så det hadde ikke blitt noen midlertidig løsning heller .. men DEN lampa jeg ville ha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg