Dager jeg gjerne skulle vært foruten

Vi har fått noen dårlige nyheter de siste dagene.
Endelig ringte legen fra Rikshospitalet tilbake, etter utallige purringer.
Han hadde hatt permisjon i to måneder,
og kunne ikke fatte at ingen andre hadde tatt tak i dette tilfellet.

Tilfellet min datter altså, min skjønne, tapre, flinke datter.
Som har gått rundt med en svulst i hjernen siden april.
Som har purra og ringt den ene legen og sykehuset etter det andre.
Som ble lovet behandling innen 1. august.
Som håpet at det kanskje kunne bety litt for ventetiden
at ho var aleine med en fireåring.

Det er ikke så greit som sykehuset her forespeilte oss.
Det er ikke greit i det hele tatt.
Det er egentlig heilt for jævelig hele greia ..
I morra får vi vel vite mer.
Da skal vi til Rikshospitalet.

Hele dagen går, selv om vi bare får en halvtimes prat med legen.
Det er iallefall det som er meninga, det er slik rutinene er.
Men vi var den siste avtalen hans, så vi skulle få den tiden vi trengte.
Den tiden skulle vi hatt for lenge, lenge siden,
for flere måneder siden, spør du meg.
Sannsynligvis hadde det ikke utgjort den store forskjellen heller.
Annet enn på psyken,
til både den ene og den andre ..

9 kommentarer
    1. Tenk at det skal være sånn i et så rikt land som Norge at unge mennesker må vente på tur i månedsvis med en svulst i hodet. SKAM! Jeg håper så inderlig at det går bra og at nødvendig helsehjelp gis umiddelbart. Dette er nesten ikke til å tro.. Ønsker din datter masse lykke til! Ha ei fin helg Marit, klemmer 🙂

    2. Det gjør meg vont å lese dette,helt utrolig kor tregt det kan gå på et sykehus .Tenker på dere og håper det ender godt til slutt,og att opperasjonen skjer umiddelbart

    3. Lykke til i morgå, te både dottera di og dej! Ej velge å tru at det ikkje e so gale, for då hadde dei reagert før. Men, ej skjønne ka du snakke om. ØNske dej ei god natt!

    4. Hva skal man si til slikt – jeg syns synd på dere – og føler med dere, selv om jeg aldri kan forstå hvordan dere har det. Gode tanker og lykke til imorgen!! Klem fra her

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg