Velkommen til oss!

Inngangspartiet er det første besøkende ser, sånn rett før de trør inn i ganga.
Hos oss er ikke noe av det der spesielt hyggelig.
For det første ser det ut som om det er vi som er hybelboerne,
i og med at vi går inn ei kjip dør i første etasje,
rett ved siden av garasjen.
For det andre er ganga full av jakker, sko, støvletter,
pluss ei diger bikkje som har lagt sin elsk på matta rett innforbi,
og for tiden legger igjen et tonn med hundehår hver dag akkurat der
(jepp, er ikke så glad i det der dyret akkurat nå!!).
Da de bygde hus på begynnelsen av 60-tallet
tror jeg ikke det var så nøye med hvordan inngangspartiet tok seg ut,
det var ei dør, og det var det. Mulig dette huset har sett bedre ut sånn i utgangspunktet,
for det er påbygd og utvida til det ugjenkjennelige i årenes løp.
Før mi tid.
Og resultatet er iallefall ikke noe å rope hurra for ..

I fjor kjøpte jeg sort maling til ytterdørene og garasjeporten.
I år .. vel, jeg finner ikke den boksen lengre.
Fort gjort å tuste vekk en tre liters boks med maling vettu,
sikkert sånn som kan skje hvem som helst egentlig ..
Den dukker nok opp igjen skal du se, når det er for kaldt og fuktig og alt det der.
Jeg er fryktelig flink til å finne sånne lure plasser jeg,
som er sykt vanskelig å finne tilbake til.

For å gjøre det beste ut av elendigheten har jeg kjøpt meg en ny benk.
Til drømmemannens irritasjon. For vi sitter jo aldri der!
Har aldri gjort det, kommer aldri til å gjøre det.
Jeg vet jo det!

Damer og menn er skrudd sammen litt forskjellig på det punktet.
Min mann lurer alltid på om vi trenger det,
det er liksom ikke nok at det forskjønner omgivelsene litt.
Jaja, jeg gadd ikke ta diskusjonen der og da,
kjørte heller  tilbake til Plantasjen to dager etter at vi var der sammen,
og fikk med meg benken hjem.
Monterte den og danderte blomstene mens han var på jobb ..
og joda, han synes jo det ble veldig koselig.

Enda bedre blir det garantert når døra blir sort.
Bare vent å se, om malinga dukker opp igjen etterhvert da. ;o)

6 kommentarer
    1. Jeg syntes du har et flott inngangspari jeg,gjorde seg godt med den benken og blomstene. Nei menn er ikke så intressert og kjøpe noe en ikke trenger,trur huset her hadde vært temmelig stusselig hvis gubben skulle bestemt hva som skulle kjøpes inn:)

    2. OKBente: Mange gode unnskyldninger her for å anskaffe den benken ja ;o)
      Jeg bruker PhotoSchape til bildene, gratis, enkelt og like greit som Photoshop som jeg alltid har brukt før. Iallefall for min bruk her inne.

    3. Bra jobba! Stau pau! Og igjen må ej seie..du tek so fine bilder! Kan ej spør ka program du bruke for å redigere i? Og ellers, ej syns det e ein stas med ein benk uttafor inngangsdøra ej. Det blir “lunt og varmt”, samt av og te når ein skal seie hadet til gjestane kan det ta litt tid…og då e det godt kunne sitte ned:-)

    4. Flott ingangsparti 🙂 Har kjøpt to pinnestoler i sommer som jeg har malt knallblå. Trur det kan bli veldig fint når jeg får rota dem ut av garasjen og plassert dem 🙂 Blir garnatert ikke brukt til å sitte på, men fint blir det nok 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg