Tidlig på’an

God morgen alle sammen. God morgen far og mor .. hmmmm .. joda, faktisk kjennes dette ut som en dag som ikke blir så gal. Første ganga på lenge jeg har våkna og ikke hatt så sykt vondt over alt. Bortsett fra beinet da, som tyter ut over alle sine bredder. Så her måtte jeg støtte opp litt i går kveld. Med en ekkel støttebandasje sønnen hadde.

Men, jeg hadde liksom ikke trengt å stå opp midt på natta av den grunn .. Midt på natta, når drømmemannen går til jobb. Jeg kunne jo rett og slett ha sove så lenge jeg ville i dag. Til mannen returnerte, om jeg følte behov for det. Sånn i to-tia. Det er sikkert da sønnen og kjæresten begynner å bevege på seg der nede i etasjen under. To, det er akkurat passe tid å begynne dagen på. Mener de unge, som ikke skal verken på jobb eller skole.

Sønnen og kjæresten. Vettu, han er blitt sammen med gamlekjæresten igjen. Etter et halvt års brudd. Så snuppa, som er så vakker som en egyptisk prinsesse, er igjen en del av familien. Absolutt ikke meg imot. Det var et stort savn da ho forsvant, etter å ha gått inn og ut her i to år. Men de er fortsatt veldig unge, så hva fremtiden bringer vet vel ingen ..

Nattesøvnen min har vært helt utrolig i det siste. Uten piller. Jeg sovner ganske kjapt etter at vi har funnet senga, og sover helt til morrakvisten! Det er bare så utrolig deilig!! Og sånn har det vært en stund nå. Omtrent siden heteturene tok pause. Ja, jeg omtaler det fortsatt som en pause, så slipper jeg å bli så deppa om de returnerer. Men selvsagt håper jeg nå at det verste er over der. Kanskje noe annet også forsvinner etterhvert da. Slik at mitt gamle jeg dukker opp igjen ..

Planer for dagen? Nja .. jeg har et hav av ugress og elendighet å ta av! Både på innsiden, og utenfor gjerdet. I går var vi en liten tur på Plantasjen og der så jeg en benk jeg angrer vettet av meg for at jeg ikke kjøpte. Mulig jeg må en tur dit igjen seinere i dag. Når bilen kommer hjem .. for det er litt langt å gå for å hente den ..

Ha en fin dag alle sammen. Det tror jeg faktisk at jeg skal klare å få i dag. Og ja, jeg begynner å kjenne mine begrensninger nå, så jeg skal ta det med ro. Ta litt og litt .. og en gang blir det sikkert ferdig da også. Akkurat tidsnok til at en kan begynne forfra igjen ..

6 kommentarer
    1. Godt at det med hetetokter og nattesøvn er bedre, håper for din del at det verste er over nå. Så koselig at sønnen har blitt sammen med gamlekjæresten igjen, det er trist når disse kjærestene forsvinner ut av livet, en blir jo så glade i de. Ønsker deg en fin dag, Marit, klemmer 🙂

    2. Jeg er akkurat slik sjøl, men har jo etterhvert blitt tvunget til å be om hjelp pga helsa, og som regel er de ikke så vanskelige å be heller, vi må bare gi litt slipp på kontrollen…

    3. Sirdalsrypa: Så spennende! :o) God tur til dere.
      Vettu, jeg er så sykt dårlig til å be noen om hjelp, er vant til at det gikk mye fortere å gjøre det selv. Men det gjør jo liksom ikke det lengre. Så er det det da, at de er ikke vant til å måtte gjøre noe heller .. Bortskjemte? Jepp, min feil er det også.

    4. Så herlig å kunne sove hele natta :)) glad på dine vegne Marit ! Nå skal vi ut på tur til Lista, der skal vi se på et hus helt i havgapet ,0) spennende.
      Ønsker deg en fin dag, og de ungdommene dine, har du ikke litt dugnadsarbeid i hagen til dem mon tro? hihi

    5. God morgen.Tidlig påan ja,jeg kunne nok tatt dag sånn i 2 tiden selv,var alikavel en tur ut av senga da:)men jammen sovnet jeg godt etterpå gitt og våknet med ett rykk da jeg kom på att jeg skal nå en buss kl 8.00:))heldigvis bare 3 min å rusle ned til veien:))
      Godt å høre att du er inne i en god periode hva søvnen angår:)kos deg med dagen og lykke til om du får den nye benken,skal titte etter den på onsdag når jeg kommer hjem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg