Bill. mrk. “HASTER”

NY KROPP ØNSKES KJØPT!
Akkurat passe høyt blodtrykk er et must! Ellers bør den være særdeles velfungerende, tåle hektiske dager (både på jobb og på hjemmebane), trenge minimalt med søvn og elske heteturer. Om den i tillegg er liten og nett, passe stram i skinnet og utstyrt med struttepupper, sier jeg heller ikke nei takk til det. Men det viktigste er tross alt at den fungerer perfekt, uten for mye vedlikehold, slik at jeg slipper hyppige legebesøk og avbrudd i aktiviteten.



Jeg er sykmeldt. Bare noen dager, men likevel .. (og her står egentlig alle de stygge bannordene jeg kan komme på, og det er ikke få, bare så du vet det).

Gjett om det var flaut å ringe vaktsjef og fortelle dette her da. I helga liksom, et par timer før jeg skulle sittet der på plassen min. Gjett om jeg gremmes og er forbanna på denne hersens drittkroppen, og helsa, jeg er utstyrt med. Herregud, er det mulig!!?

Blodtrykket mitt, som var perfekt sist jeg målte, var ikke det nå lengre. Og ja, jeg har ansamlinger av vann/væske/et eller annet i hele meg. Det presser og trykker og verker og .. det er ikke gøy i det hele tatt. Åsså akkurat nå da. Som om det noen gang passer .. men .. akkurat nå passer det iallefall ikke!!

Jippi, nå får jeg tid til å gjøre masse på hytta .. var den første tanken som slo meg. Men det kunne jeg bare glemme, sa drømmemannen, som ble temmelig bekymra da han så hvordan jeg så ut i går kveld. Og skal jeg være helt ærlig, så var han ikke aleine om det ..

Jada, det er nok det mest fornuftige. Bruke dagene på ikkeno’. Slappe av. Ta det med ro. Kul’an litt. Men hvordan pokker gjør en det da? Sånn uten å få dritdårlig samvittighet altså .. for alt som burde vært gjort og må gjøres. Og ikke minst for at jeg egentlig burde ha vært på jobb heller, istedenfor å være hjemme og bare “kose” meg ..

På fem-seks uker har jeg lagt på meg over fem kilo. Det har aldri skjedd i historien før. Åsså i disse ukene da, som det har vært så sykt hektisk! Jeg føler at jeg har gjort noe hele tiden, og nesten ikke hatt tid til å spise en gang. Er det mulig? Fem kilo liksom .. Kanskje ikke rart at jeg føler meg som ei middagspølse studd inn i et wienerpølseskinn. Hvor pokker kommer disse kiloene fra?

Egentlig er jeg litt forbanna nå. For jeg synes ikke jeg fortjente dette her. Nå som så mye endelig var blitt bedre. På samme tid føler jeg meg salig avslappa her jeg sitter, lettere henslengt, med beina i sofaen. Jeg fikk noen tabletter for denne verkinga, og jeg er jo bare vant til å ta paracet og ibux, så dette var noe som smalt i kalotten gitt. Men verkinga gjorde det ikke noe med, den er der fortsatt, selv om den virker litt fjernere nå .. Skjønner godt at en ikke måtte kjøre bil med dette innabords! Trenger ikke noen helgefyll heller, og det er jo sikkert like bra, når jeg tenker på etterdønningene etter forrige lørdag.

God fredagskveld til dere som stikker innom. Jeg er klar for den kjipeste helga på lenge ..

5 kommentarer
    1. dronningenavsaba: Er ikke helt kommet der enda, som kan tenke at jeg bare må leve med det. Jeg blir så forbanna når det skal være noe heile tia!! Overlevde helga, er ikke så vannfylt heller lengre, bare litt svimmel og rar .. Men det kommer seg vel. ;o)

    2. Håper du overlevde helga og at uka blir bedre! Vet hvordan det er å slite med kroppen, trodde ikke det var noe som kom før passerte 60 (i hvertfall!)… Så her sitter jeg i tidlig førtiårene og tenker at jeg får leve med det jeg har. God bedring :))

    3. fruensvilje: Ja, jeg fikk noe vanndrivende, og tok masse blodprøver som jeg sikkert får svar på til onsdag. Men det vannet må jo komme fra en plass .. det må jo være et eller annet som ikke funker som det skal. Mener nå jeg ..

    4. Uff min kropp er nok ikke noe godt bytte ,selv om din høres hakke verre ut.
      Fikk du ikke noe for å bli kvitt vannet i kroppen da?håper du i det minste slipper vann fra oven i helga da:)god bedring

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg