Bilder tatt på morrakvisten


Kan ikke klage på blomstringa i kassene i år iallefall.

Det er 21 grader her og sol. Ikke fra knallblå himmel, men iallefall sol – og mye varmere enn det var i hele sommerferien. Det ser ikke ut som om det er sol innover i landet, kanskje ikke engang i byen. Men sånn er det mange ganger. Det kan regne der inne og være helt flott her.

Kanskje er det bare stille før stormen. De har meldt sykt mye regn i natt og i morra formiddag. Passa særdeles dårlig, spør du meg. For drømmemannen skulle ha lagt de takplatene på bua. Rent bortsett fra det, så passer det alltid dårlig med regn for meg. Jeg kan rett og slett ikke fordra det!!

Godt ikke Zenta vet at hytteturen snart er over for i år. Men ikke alle bikkjer får løpe fritt i månedsvis på en slik plass. Så ho kan jo bare sture i vei når vi flytter hjem igjen. Det kommer ikke til å hjelpe. Jeg begynner å få nok av hyttelivet. Det er jo deilig her ute, joda, men vi er litt adskilt fra venner og familie. Dessuten er det ganske tungvint alt sammen. Utedo. Ikke noen butikk. En må i båt for å komme på jobb. Vi har bare en bil og begynner på jobb til helt forskjellige tider. Tror det skal bli godt å komme hjem, snart ..


Morgenstund har gull i munn .. iallefall når utsikten er som denne.


Åssen var nå dette her igjen da .. mye rognebær, mye snø? Eller var det lite snø da .. ?


Stille vann, både her og der ..

Kunne godt ha tenkt meg å hoppa oppi her nå. Men jeg er på vei til legen. Har hovna opp “over alt” og har det igrunnen ikke så bra. Det pleier alltid bare vare et døgn eller noe sånn, men nå er jeg inne i fjerde døgnet og bedre har det tydeligvis ikke tenkt å bli. Bare det at jeg skal ta taxi dit, sier vel litt. For taxi på dagtid, det tror jeg aldri jeg har benytta meg av tidligere. 

Etter legen er det nesten direkte til jobb. Det er den helga, ja. Den med fri bare på lørdagen. Litt kjipt, men sånn er det med den saken. God helg til dere. :o)

9 kommentarer
    1. Flotte bilder 🙂 Blir jo bare mer å mer forelsket i hytta deres jeg 😀 Håper vi skal bygge hytte uten med langenes etter vært. Bestefaren til Kalmar eier mye tomter der og hytter og vi vil ha en hytte tomt 🙂 Er kanskje nok med gården akuratt nå. Bruker jo gården i Marnadalen til sommerhus 🙂

    2. Jeg tror de blomstene har blitt så fine fordi jeg la litt penger i jorda. Har alltid kjøpt den billigste, i store sekker, men i år kjøpte jeg noe som var litt overgjødsla og kosta en formue. Iallefall i forhold til de andre. Dessuten er det selvvannende kasser, og det er nok et must for meg. ;o)

    3. jegerfritilhva: Ja, det er ganske fint her. Ikke vet jeg hva som er galt, jeg håper bare de finner ut av det. For normalt er det iallefall ikke dette her ..

    4. fruensvilje: De sanitære forholdene er ikke så gale. Egentlig. Det er jo en snurredass og den ser jo nokså normal ut, om du bare ikke kikker oppi. Ikke er det noe lukt heller. Det eneste dumme er at vi må ut av hytta og inn på do liksom. Spesielt når det regner. Ellers har vi varmt vann i dusjen, så selv om det ikke er helt som hjemme så går det ganske bra .. :o) Iallefall når en har vært her i et par måneder å begynner å bli vant til det.
      Nå savner jeg bare vaskemaskinen, som har sagt takk og farvel .. men det blir ikke noen ny før til neste år her.

    5. Det er jo deilig å være i slike omgivelser som dere har på hytta,men jeg skjønner også att det blir godt å komme hjem til skikkelige sanitære forhold:))Om det har regnet mye hos dere i sommer så ser det alikavel ut til att sommerblomstene dine har storkost seg:))
      håper det gikk bra hos legen og att du får hjelp.Ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg