Det er min dag i dag

.. herregud for en herlig dag .. eller, er det nå igrunnen det?

Egentlig ikke. Ikke om jeg skal være helt ærlig iallefall. Jeg har bursdag, så nå er jeg begynt på mitt femtiende år. Fytti katta! Er det liksom noe å rope hurra for? Det er mange, mange år siden det var noe stas å feire seg selv. Så her har det nesten vært en helt alminnelig dag. Rent bortsett fra at min eldste datter har spandert middag på meg. Vi var ute og spiste sammen med søskenene hennes, pluss barnebarnet, og det var kjempekoselig.

Jeg hadde lovet å kjøre dattera opp til faren etterpå. Der skulle de alle fire for å feire hans bursdag, selv om han er enda to år eldre enn meg. Men å feire, det må en jo! Mener han. Han stjal til og med min dag og brukte den til å feire sin bursdag, enda det ikke er før i morra. Men, jeg bryr meg som sagt ikke så mye om det. Det jeg var mest bekymra for var hvordan vi skulle klare å slå ihjel de tre timene fra vi skulle spise til de skulle være hos sin far. Men det hadde jeg ikke trengt å tenke på en gang, for plutselig var alle timene gått og de kom nesten for seint til den store happeningen i det huset.

Da jeg gikk fra hytta hadde jeg den fjonge sveisen. Jeg kom hjem som en drukna katt!! Jepp. Det regner litt her ser du. Det renner i strie strømmer liksom, og det er til å bli temmelig blaut av når en da skal over sundet i en liten, teit, åpen båt som jeg aldri helt har klart å samarbeide med. Selv om grunnen denne ganga strengt tatt var meg .. mer gidder vi ikke å gå inn på det!

Jeg sto iallefall der på andre siden og skuet over til mitt barndoms paradis. Der det alltid var sol og sommer fra før sankthans og til langt utpå vinteren. Før i tia. I gode gamle dager. Og selvsagt ville ikke den hersens motoren starte! Ikke fanken om den hadde tenkt gjøre som om den kunne starte en gang. Jeg bare kjente hvordan strømmen av vann rant ned på innsiden av håret, inntil hodebunnen, hvordan sveisen temmelig kjapt ble forvandlet til noe skikkelig fælt. Ååååh! Det var mye, mye verre enn at alt tøyet klistra seg til kroppen og vannet i båten rakk opp til anklene .. Heldigvis kom min fetter til unnsetning og fikk start på elendigheten. Flaut, flaut, flaut .. men jeg kom meg iallefall tilbake til hytta.

Etterhvert skal jeg få servert middag nummer to denne dagen. Er ikke så veldig sulten enda, men noe må en jo finne på i dette drittværet. Kan likegodt ete, for noe bikinivær blir det tydeligvis ikke i løpet av denne ferien.

Tirsdagshilsen fra en blaud sørlending som styggelig nærmer seg 50 ..

12 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen 🙂 Alternativet til ikke å fylle 50, er ikke særlig forlokkende 🙂 Jeg synes hvert år er en seier og verdt å feire :)Håper du fikk en god middag nummer 2, og en kos bursdagskveld 🙂

    2. Gratulerer med dagen kjære du! Du vet du har mange gode år foran deg, du er ikke gammel og alt det der. Jeg skjønner de tunge tankene, jeg har de selv – men jeg håper du lar det gode smette innimellom, for du vet at 50 årene er de gamle 40 årene osv osv.. vi er ikke som våre besteforeldre, de ble gamle før:) Opp med hodet vakre kvinne!:)

    3. fruensvilje: Takk, takk. Vi skal visst få æren av litt sol til torsdag, før det igjen blir regn resten av uka. Skulle tro vi ble straffa for et eller annet ..

    4. Gratulerer med den store dagen:)) prøvde å sende noen solstråler via tankekraft:)desverre gikk det ikke,håper du og din kjære kan kose dokke inne med noe hyggelig i kveld da:))så er det lov å håpe på en litt tørrere dag i morgen

    5. Gratulere med dagen 🙂 du skriver alltid så knakende godt. Her har vi faktisk hatt mye mindre regn enn normalt selv om vi ikke akkurat kan snakke om sydentemperaturer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg