Sankthans hos nabo’n



Turen over byfjorden var av det heftige slaget i går.

Ikke en sommerferie uten blomster i kassene.
Foreløpig står de alle sammen i båten, men etterhvert skal jeg nok få de opp
derfra og ned i jorda.

Vi har fått egen innsjø på plenen.
Vitner litt om hvor MYE regn vi har hatt i det siste.
Normalt på denne tiden pleier det å være tørt og brunsvidd her,
iallefall da jeg var barn .. i forrige århundre en gang.

Maten i grillbua var det absolutt ikke noe å si på.
Treretters, til 11 personer, desserten glemte jeg å forevige av en eller annen merkelig grunn.



Grillbu, uteplass med tak over, utestue.
Med det været vi har hatt de siste somrene burde dette vært et must til enhver hytte.
Vi drømmer om en egen vi også, men har gjort det i noen år allerede.
Så får vi se om vi noen gang kommer så langt ..

Jeg har aldri opplevd en mindre trafikkert sankthans i hele mitt liv.

Sankthansbål kan være så mangt.
Det fins ikke grenser for hva vi har kvitta oss meg akkurat denne kvelden.
Men nå mangler vi egentlig noe å sitte på på brygga da ..

Hytta til nabo’n, med grillbua til venstre.
Egentlig en ganske irriterende innretning i og med at den tar fra meg en del utsikt.
Men veldig grei å ha til tider, også for oss.
Takker lillesøster og svoger for en kjempefin kveld!
:o)



Det er rart med det. Nå har jeg klart meg ganske bra i over seks uker, til tross for de forferdelige nyhetene vi fikk. Jeg har vært på jobb, det har gått opp og ned, men jeg har holdt ut med det i tankene at det snart er ferie. Og så, når denne etterlengte ferien kommer, da blir alt bare galt ..

Hadde det ikke vært for min søster så hadde jeg vel sittet hjemme og tuta enda. Ho maste, rett og slett, var skikkelig gnålete og innpåsliten, akkurat som lillesøstre er i en viss alder. Gørrirriterende altså, selv om ho burde være over den der alderen for lenge siden. Herregud, kunne ho ikke bare la meg være i fred da! Men neida, så fort vi kom oss innforbi døra, kom ho gnålende opp og sa når det var mat. De hadde dekka på til oss og vi delte bare det vi hadde. Så enkelt liksom .. enda vi hadde gitt beskjed om at vi bare ble her oppe for oss selv. Men det endte med at vi tok vår mat med oss ned i nabohytta. Var litt sosiale altså, selv om det ikke helt var dagen for sånt.

Vi hadde et fantastisk måltid sammen med de andre som befant seg der nede. Fikk smakt på uhorvelig mange forskjellige viner som jeg synes smakte tilnærmet ekkelt alle sammen .. Men alt i alt ble det en kjempekoselig kveld. :o)

Håper dere også hadde en fin sankthansfeiring. :o)
Alle bildene er tatt med iPhonen.

7 kommentarer
    1. fruensvilje: Vått på utsiden ja, men vi var like tørre når vi kom frem. Helt tett under kalesja heldigvis. Og ja, det ble en veldig koselig kveld og jeg er kjempeglad for at ho gnålte og maste litt, sånn i ettertid. Selv om ho irriterte meg litt der og da.

    2. Søstre er og bril søstre:))det må en bare leve med.Kanskje det var lurt att hun var så innpåsliten slik att du fikk noe annet å tenke på.
      Koslige bilder hadde du bortsett fra båturen over,det såg noe vått ut:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg