Jippi, det er helg .. eller?

Det regner og regner og regner. Ja, det renner regelrett ned fra oven. Over det ganske sørland. Som det har gjort de foregående helgene også. Når fredagen kommer, så er det på plass. Helgeværet. Det blaute, kalde, trist, gjerne ispedd en aldri så liten kuling og ikke alt for mange varmegrader. For all del, ikke la fridagene minne noe som kan se ut som sommer. Ikke la de stakkars innbyggerne her nede, lengst sør i landet, blir bortskjemte. Et par, tre solrike dager midt i uka, ja, det får jaggu holde!

Helgene regner vekk. Og det er lite vi kan gjøre med det. Puuuh. Ikke bare er det helg, det er faktisk også starten på ferien vår. Denne ferien som sikkert blir veldig rar. Venteferien. Vente-på-at-dattera-skal-få-innkalling-til-Rikshospitalet-ferien.

Tør vi dra noen plass tro? Kan vi dra vekk nå liksom. Å sitte på hytta i regn og vind, det gidder jeg ikke. Da blir jeg heller bare hjemme. Men, en aldri så liten tur til en annen, mer solrik plass, hadde jo ikke skada verken kropp eller sjel. Tror jeg får surfe litt på restplasser i løpet av ettermiddagen .. bare sånn for morro skyld liksom. Noe må en jo finne på, selv om det regner ute.

Jeg er sykt klar for ferie, egentlig. Men hadde jo håpet på litt ferievær også. Og dette jeg skuer ut på nå, det er så langt fra ferievær som det kan være og bli. Ferievær, det er sol og varme, minst 25 varmegrader. Jada, jeg vet det, jeg bor på helt feil plass her i verden .. jeg er ikke skapt for dette drittklimaet vi har her!

Nyt sola, den som kan .. og god helg/ferie alt ettersom .. 

Hilsen en blaud sørlending

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg