Tirsdagstema – Saknad

God morgen der ute.
Det er mye en kan savne, familie som ikke er mer, enten de er døde eller bare ikke familie lengre.
God helse, som en tidligere tok som en selvfølge.
Å ha en dag helt uten bekymringer og “vondter” hadde vel heller ikke vært å forakte.
Et liv uten øresus hadde vært helt utrolig fantastisk.
Noen ganger skjønner jeg faktisk de som har gjort slutt på bråket ved å forlate dette livet,
selv om det høres fryktelig brutalt ut.
Litt bråk i hodet må vel alle tåle?
Men har du forsøkt det, å alltid gå med masse lyder, både dag og natt, inni der?
Ikke kan du slå det av og ikke kan du dempe volumet heller.
De lever sitt eget liv de der lydene og de siste ukene har vært sykt ille.

Det jeg savner aller mest akkurat nå er kanskje nattesøvnen ..
Mangelen på den har muligens med alt det andre over her å gjøre, en ond sirkel på en måte.
Puuuh .. jeg er litt lei av onde sirker nå.
Hvorfor kan ikke bare livet være bekymringsløst og gå strake veien rett frem.
Uten humper og nedturer og enda flere bekymringer?

Bildet er fra bungalowen vi leide på Koh Mook i Thailand i januar.
Egentlig savner jeg den plassen også.
Et stille, fredelig, paradis på jord.
Uten biler, masete selgere og for mange turister.
En fantastisk plass, som virkelig kan anbefales om du skal til de trakter.
Bare det å våkne til sol og varme hver eneste dag
må være helt utrolig deilig ..

Andres savn kan du se her:

8 kommentarer
    1. Visst finns det så mycket en människa kan sakna här i livet .. du har dina och jag o alla andra har sina .. så är det bara. Vi får göra det bästa av det hela helt enkelt 🙂 Hur som helst så gillar jag din bild mycket 🙂

    2. Kære Marit,
      Jeg ser at du har et en dårlig dag men du skal vide at jeg synes at det er fantastisk som du klare alle de ting som du har fået sat på dig og uden varsel. Du klarer det og selvfølgelig savner du hvad der var før alt dette skete. Hvis det kan være en trøst så vil jeg sige at der ER en mening med de ting som vi får på os, vi får det at vide undervejs i takt med at man bliver ældre.
      Jeg håber du får en god dag alligevel. Et stort kram her fra Danmark

    3. Det är mycket man saknar när man tänker efter. Men oftast är det de där basala sakerna som sömn och tystnad. Man får börja jobba i rätt ände, så några saker blir avprickade på listas.

    4. Så deilig å finne et innlegg som handler om livet som det ER og ikke bare hvordan vi skulle ønske at det var. Ønsker deg riktig god bedring og en fin dag 🙂 Kommenter gjerne på min blogg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg