Sommervær og pinse

Det har vært knallvær her på Sørlandet i dag også. Bildet er fra Torvet hvor jeg hadde lunsj sammen med min datter i dag. Etter at vi hadde vært på sykehuset. Vet ikke helt om det skal tas positivt eller negativt at den timen dukka opp så kjapt. Ble ikke så mye klokere heller, selv om legen var flink til å forklare. Men han visste ikke så mye tydeligvis. Det ble veldig diffust Så nå er det bare å krysse alt en har og håpe timen til Rikshospitalet ikke drøyer alt for lenge. For det er jo det aller verste, en går jo ikke rundt og tror at dette ender på verst mulig måte, men den ventetiden kan jo ta futten ut av hvem som helst.

Det har skjedd mye denne uka. Sofaen er til og med kommet, men jeg har ikke gjort noe forsøk på å sette istand stua av den grunn. Alt står hulter til bulter og det ser ikke ut i det hele tatt. Plutselig betydde ikke den sofaen så mye lengre. Ikke en gang for meg som har gleda meg til å skifte ut dette her i årevis .. Plutselig innser en at sånne ting ikke er så viktige lengre.

Jeg er på jobb. Hadde håpt at det var så kaotisk, og mye å gjøre her, at jeg ikke rakk å tenke .. men så vel var det ikke. Ikke i dag nei, som jeg trengte det som mest. Som krona på verket slutta systemet å funke også nå .. minst en halvtime fikk vi beskjed om fra det aller helligste i hovedstaden. Merkelig ustabilt system de har i disse samarbeidsavisene.Skulle nesten tro de fikk det på tilbud .. selges som forevist .. uten reklamasjonsrett.

Gleder meg bare til vakta er over og jeg kan gå herfra. Det føles som om hele verden har ramla ned i hodet mitt. Alt er så tung og trist og fælt. Nå som jeg egentlig begynte å føle meg litt lettere og sprekere. Poff! Så var jeg tilbake ganske mange hakk på no time. Men hvem har sagt at livet skal være lett. Men dette her er vel det aller verste så langt. Heteturer, søvnløshet og annen dritt virker bare som bagateller for øyeblikket.

Vi skal tilbringe pinsa på hytta. Hytta som vi ikke har vært på siden i fjor høst. Sikkert ikke helt ideelt å komme ut der rundt midnatt, til gammelt støv og muselort. Selv om jeg håper de musene har holdt seg utendørs denne sesongen.Døde, inntørka, illeluktende mus er ikke helt favoritten ..

Egentlig ville jeg bare ønske dere alle en fin pinse. Vi har ikke noen internett der ute på øya, tror jeg, så jeg blir borte en stund ..

5 kommentarer
    1. Du må tillate deg selv å slappe litt av kjære du, du vet at tanker som ikke er tenkt blir til slemme skygger som jager en rundt… Og beste måten å få de vekk på er å dra de frem i solen som de trollene de er:)

    2. Heia Marit må si jeg tenker på deg og krysser fingrene for at datteren din får rask behandling og at alt blir bra, men det er som du sier matrielle ting blir liksom ikke viktige lenger ,jeg håper du får en fin pinse til tross og at du ikke ser for mørkt på situasjonen:)
      Mange goe kniber og varme tanker<3

    3. Anne Marie: Det er vel ikke så mye opplading å få der ute. Snarere jobbing, jobbing og jobbing .. men da får en jo ikke tid til å tenke så mye .. Takk for klemmen og fine ord. :o)

    4. Først og fremst vil jeg si at jeg syns det nye bildet av deg er nydelig !! Når det er sagt så håper jeg du får noen fine og rolige dager på hytta og at du kan få ladet opp batteriene. Klemmer fra her til der:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg