Siste kursdag i denne omgang

Der var jeg klar for siste innspurt i bomberommet.
Det føles virkelig som om vi er gått i dekning for omverdenen når vi oppholder oss her.
Lurer på hvilken tulling som fant ut at dette her kottet i kjelleren
skulle være så perfekt for kursvirksomhet ..
Her er verken luft eller dagslys – ikke et eneste vindu!
Heldigvis har vi bare vært 4-5 stykker denne uka,
men kan med gru tenke hvordan det kjennes ut
etter en hel dag når rommet er fullt ..

Hodet mitt er ikke helt til stede for tia.
Jeg har problemer med å konsentrere meg, og rett som det er
renner tårene ut over kanten. Flaut. Kjempeflaut.
Men jeg prøver iallefall så godt jeg kan å få noe ut av dette her,
så får tiden vise om jeg lykkes.

Mye kunne jeg jo fra før av.
Iallfall like godt som de andre som er der.
Rettskrivning, kommaregler, ting jeg mer eller mindre husker fra skolen.
Selv om jeg ikke vil påstå at jeg overholder alle reglene i hverdagen.
Spesielt ikke i blogghverdagen.
Her skriver jeg litt som jeg prater innimellom.
Hvis ikke så blir det liksom ikke min blogg,
men noe fisefint og pent – og det er absolutt ikke meg!
Dessuten skriver jeg noen ord slik jeg synes det tar seg penest ut,
til tross for at jeg vet denne skrivemåten er helt feil.

En ting som er helt nytt er alle begrepene og hva de forskjellige tingene heter.
Det er helt forandret siden jeg pugget skolepensum for skrekkelig mange år siden.
Og hvem går rundt og husker på det sånn i hverdagen?
Selv om jeg kjenner igjen mange av begrepene, så vet jeg jaggu ikke hva de betyr likevel.
Jaja, jeg har klart meg til nå, og skal nok henge med videre,
selv om garpegenitiver, sanseverb, metaforer og modalverb
ikke lengre er ting jeg tenker på i dagliglivet.
Men en kan da slå det opp i google om det kommer noe som
en ikke helt husker betydningen av!

Pensum i dag er etikk.
Best å komme seg avgårde så jeg iallefall ikke kommer for seint ..

5 kommentarer
    1. Ikke så rart at tårene stadig renner over kanten. Leste ditt forrige innlegg. Ganske sterkt. En familie som står meg nær er midt oppi det samme,men den svulsten er ondartet og det mente de fra første stund etter å ha sett bildene( også det var i Kr.sand). Jeg håper at det skal gå bra for “lisjepia” og at hun ikke skal grue seg for mye til operasjon. Det er jo da man kunne ønske man ikke hadde vært utstyrt med så mange følelsetråder. Jeg ønsker dere lykke til med det som kommer og håper dere finner styrke til å takle det på en “god” måte(hva nå enn det måtte bety).

    2. Får bare si lykke til,den bunkersen er sikkert i bruk for att dere ikke skal bli distrahert av det nydelige sommerværet ute:)håper du i det minste har litt kvels sol hjemme

    3. Burde ikke være lovlig med slike lokaler nei, dreper vel hele læringslysten det der kan jeg tenke meg. Du får håpe dagen går raskt så du kan komme hjem og nyte sola 🙂
      klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg