En dårlig start på en ny måned

Jeg gikk tom for allergipiller før helga. Dermed fikk jeg en skikkelig flashback på hvordan det føles å være allergisk uten å bli medisinert. Tett som ei potte, nysing, vonde øyne og stemme som Rod Stewart. Men nå begynner det å komme seg igjen, så snart er det bare øresusen, hovne bein, heteturer og kroppsverk som plager meg. Er egentlig drittlei av å alltid kjenne på noe. Aldri våkne en morra og være pigg og uthvilt .. det er så lenge siden det har skjedd at jeg nesten ikke kan huske hvordan det var. Er det virkelig sånn å nærme seg 50?

Sol, blå himmel og 1. mai. Været er strålende her i sør og egentlig burde vi ha vært ute en tur på hytta. Aldri før i historien har det vært så langt ut på året uten at vi har sett hvordan det står til der ute i skjærgården. Har nesten litt dårlig samvittighet. Men det skjer jo så mye, både her hjemme, med fester og jubileer til venner, konfirmasjoner og bryllup .. vi har rett og slett ikke hatt tid. Og om vi har vært ledige så har værgudene slått seg vrange .. ikke lett dette her!

Vi skal ikke ut i skjærene i dag heller. Vi skal få rydda unna plankebiter og gamle lister. Søppel som er igjen etter oppussinga i stua. Tilhengeren står utenfor og bare venter på å bli fylt opp. Puuuh .. og jeg er igrunnen ikke helt pigg. Dessuten skal jeg på jobb 15.30 så noen etterlengta fridag er ikke 1. mai for meg i år. Men jeg fikk som sagt en ekstra fridag i går da, avbrutt av et lite innføringskurs i Newspilot.

I går var jeg i syforening. Det er mye snakk om mannfolk og sjekking der for tia. Jeg er igrunnen glad for at jeg ikke er i den kategorien. Veldig glad for at jeg har en armkrok å krype inn i når jeg kommer hjem, at jeg har fått det så godt på mine halvgamle dager.

Hadde tenkt å ut i hagen og jobbe litt i dag. Men vet ikke helt om jeg orker det likevel. Sønnen har lovet å hjelpe med å bære søpla ut i tilhengeren, men han kom vel ikke hjem før i 4-tia i natt, så når han våkner til live igjen er ikke godt å si. For min del tror jeg det blir en veldig rolig dag til jeg skal må avgårde til min inntektsgivende jobb. Kjipe greier, men noen ganger er det visst bare sånn.

5 kommentarer
    1. nei å gå tom for alergimedisin er ikke et lurt trekk,godt det bedrer seg fort.
      Når det gjelder alle dei andre plagene føler jeg oppriktig med deg,jeg får stadig høre att jeg må slutte å gå rundt og kjennne på ting,det er lettere sagt enn gjort,er mann plaget så er mann plaget ingen av oss går rundt og hangler frivilligt fordi en synes det er koselig.
      Jeg håper du snart får litt bedre dager iallefall bedre nattesøvn,ha en fin jobbkveld

    2. Allergi er ikke og spøke med nei,skikkelig plagsomt er det. Det med sjekking høres bare slitsomt ut,veldig glad jeg ikke behøver det,trur jeg har blitt rent for gammel til og orke det selv om jeg ikke hadde vært gift:) ha en fortsatt fin dag:)

    3. Heia Marit
      Her er det også flott vær og terrassen som ruler i dag, jeg vet jo hvordan det er med allergi det er noe riktig dritt:( men samtidig får du se på det positive du kjenner iallefall at du lever når du blir 50 for å si det sånn.
      Men skulle virkelig ønske du kunne få sovet godt og vært uthvilt for da klarer man alle disse andre plagene bedre:)
      Er også glad for at jeg ikke er singel og det styret:)
      Nyt dagen din og kos deg<3
      goe knib<3

    4. Er også så utrolig glad for at jeg ikke er på “sjekkeren”, det høres så slitsomt ut, men kanskje moro for noen….. Du får ha en fin dag i alle fall! Klem til deg fra meg 🙂

    5. Usj for allergier – det er ikke godt. Jeg har blitt bedre med årene, men fortsatt litt nysing og hodepine, men INGENTING i forhold til mange andre. Tiden rekker ikke alltid til, og når man som du jobber vakter, så er det ikke så lett. Jeg er også uendelig glad jeg ikke er i singelland.. det er slitsomt der.. altfor slitsomt for en gammel krok.. hehe:) Håper du får en fin dag til tross for.. Klem fra her

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg