Mandagstema – Velkommen inn

Velkommen inn – til denne familien i Gambia.
På rundreisen vår fikk vi se et annet Gambia enn det de fleste turister gjør.
For tar du en strand-/badeferie så er det som en hvilken som helst sydentur med alle faciliteter.
Mens vi som turister velter oss i rikdom på sånne plasser;
fordi det er sykt billig for oss å leve her nede,
så lever lokalbefolkningen som de alltid har gjort,
nokså på sultegrensa og uten det meste av det vi er vant til.
Her burde kanskje flere kravstore nordmenn tatt seg en tur utenfor all-inclusivehotellet,
for dette er faktisk The Real Gambia, enten du liker det eller ei.

En litt annen tolkning fra meg denne gang.
Tror jeg befinner meg i det sentimentale hjørnet for tia.
Men alle dere andre hadde jo tatt for seg fuglehus og flotte inngangspartier,
noe som fins i hopevis i mitt arkiv også.

Kikk på bildene, la inntrykket senke seg og kanskje setter du
mye mer pris på alt du har etterpå ..
Denne familien hadde et stort hull i taket i huset,
dessuten manglet landsbyen brønnlokk på den eneste kilden til drikkevann.
Vel, vi gikk litt fattigere herfra enn vi egentlig hadde tenkt,
selv om det som var en formue for disse nesten var for småpenger å regne for oss,
men samvittigheten, den var ganske god.

Flere bilder finner du hos Helene:

Ønsker alle en fin dag!
:o)

8 kommentarer
    1. For en flott påminnelse på at Velkommen inn kan bety hjertevarme og ikke alltid omgivelsesene om hvordan man har det som er viktigst,slik tolket jeg de flotte bildene dine:)
      ha en fin kveld og kjempegoe knib<3<3

    2. Takker for reisen eg fekk vere med på i bilder,er ikke alle som har det så flott ,men er glade og fornøyde for det ,dei vet vel ikke om noe annet,tenker det var ein spennende tur,kunne tenkt meg ein slik opplevelse.Ha en fin uke :=)

    3. Har man lite setter man større pris på det man har også tenker jeg 🙂 godt med litt bilder til ettertanke også ja. Husker da vi var på ferie i Brasil, bodde hos svigerfar med svømmebasseng og god lass innenfor murer pga kriminalitet mens de fattige bodde under bølgeblikk med plastikk til vegger bare noen hundre meter unna handlegatene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg