På tide å ..

.. eller kanskje ikke? ;o)

Er siste innspurt før langhelg for meg. Eller riktig så lang som jeg trodde den skulle bli ble den ikke. Jeg har fri i morra og jobber kveldsvakt neste uke. Dermed er det ikke jobbing dagen før 1. mai, siden det da ikke er noen avis å produsere til. Så egentlig skulle jeg hatt fri helt til ettermiddagen på 1. mai. Kjempedeilig! Men sånn gikk det ikke! Sjefen har satt opp et kurs dagen før første mai. Riktignok på overtid for oss som skal ha kveldsvakt, men dog .. Ikke helt tvang heller, for det var en omgang til litt seinere, men jeg vil jo helst sammen med de jeg jobber med til daglig.

Denne helga blir koselig. Vi skal passe barnebarn. Først den ene, så den andre. Litt kjipt at de ikke kommer på likt, men kan vel ikke forvente det heller, de hører jo ikke til samme foreldre. Først er det snuppa sin tur fra fredag til lørdag, så kommer bonusbarnebarnet fra lørdag til søndag.

Søndag skal vi i dåp. Ikke barnedåp, men nesten voksen dåp. Min nevø skal konfirmeres og siden han ikke er døpt må han jo det først. Dermed skal vi i kirka til en forandring. Og det blir faktisk flere besøk der de kommende ukene. Et bryllup og en konfirmasjon står på trappene.

Kirka er ikke akkurat en plass for meg. Jeg føler meg utilpass der, synes det er dritkjedelig og minuttene bare snegler seg av sted, kan absolutt ikke sette meg inn i det de taler om og synes igrunnen det bare høres ut som vas. 

Overlever nok. Noen ganger må en jo sette sine egne tanker og følelser i bakgrunnen for å slippe til andre. Og det er jo ikke jeg som skal være midtpunktet heller. Takk for det! Jeg er bare en helt vanlig gjest og har selvsagt tenkt å oppføre meg pent og pyntelig. Forhåpentligvis skinner ikke tankene mine om dette så veldig tydelig igjennom mens vi er der.

Ellers kom sønnen hjem i går. Drømmemannen lagde pizza og avkommet var tydeglig glad for det. På båten hadde han spurt kokken rett som det var om de ikke kunne ha pizza .. men siden han ikke spiste opp fisken, når de hadde det, ble det heller ikke noe pizza på ham. Hihi.

Her pøser regnet ned. Såpass at jeg ikke hadde lyst til å stå opp en gang. Jeg blir veldig værsyk! Og sammen med hetetoktene som har herja i kroppen min hele uka tar det på dette her. Uka har vært særdeles hard å komme gjennom, men nå må det vel snart snu .. igjen ..

Ha en fin dag alle sammen! :o)

4 kommentarer
    1. Det regner i bøtter og spann her og:-) hvor er våren vår?? men men fint å være travel med små og store barn da likegjerne – kos deg:-) God helg uansett vær!

    2. Regn her også, men det er vel likt over hele landet tror jeg. Kos med sønnen hjem tenker jeg, her kommer mi eldste innom i dag til i mårå, så reiser ho og søstra østover til 50 års lag til faren mens jeg og gubben skal i 80 års lag til hans mor, så slik er det, mine og dine, ikke alltid det klaffer at alle kan være sammen om feiringer og kos.
      Ha en god dag da Marit :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg