Tema fredag- Avtryck

Der fant jeg enda en fotoutfordring gitt, som jeg aldri har vært innom før.
Må bare innrømme det, jeg er blitt litt hekta på dette her.
Det er mer interessant å vise frem bildene til andre, enn å bare la dem ligge her på harddisken ..

Avtrykk.
Til dette temaet var det mye å velge mellom her på min pc.
Men dette bildet fra Karnak Tempelet, i Luxor gikk seirende ut.
Det lille mennesket som står midt mellom søylene her
er meg og dermed har jeg altså hatt hjelp
til å fotografere .. litt fusk altså.

Tro hvem som har bygget dette, hvorfor og hva forteller hieroglyfene oss egentlig?
Sånn ved første øyekast kan det virke som om de var temmelig
stormannsgale i det gamle Egypt.
Alt var bare så enormt!
Følelsen av å være bitteliten og helt ubetydelig
var stadig i mine tanker mens jeg vandret rundt mellom
disse gedigne byggverkene.

Egypt er et reisemål som jeg har besøkt tre ganger.
Her er mye spennende historie
og interessante serverdigheter.
Dessuten er du sikret sol og varme også,
uten å reise så alt for mange timene vekk hjemmenfra.

Flere AVTRYCK finner du HER.

8 kommentarer

Siste innlegg