Ikke en eneste liten hybelkanin

Dagen i dag har gitt resultater.
Men det skulle kanskje bare mangle at en ikke så en forbedring
etter at kjærringa har vært bestis
med vaskebøtta, støvkosten, feiekosten og støvsugeren
i hele tre timer etter jobb ..

En forbedring, men helt bra er det ikke.
Selv om golvet har vært dekka av papp i vel to uker,
så var det sykt mye støv og dritt igjen når all pappen endelig var vekk.
Jeg har tørka støv av veggene og de få møblene som har stått igjen her inne,
 feid, støvsugt og vaska over golvet.
Hele tre ganger er det vaska!
Enda føler jeg at støvet er tilbake etter bare noen få minutter
– igjen og igjen og igjen.

Men ikke så mye som en bitteliten, nusselig hybelkanin er å skue i min stue.
Akkurat det er ganske deilig.
Selv om det foreløpig ser ganske ubebodd og tomt ut.

Ikke er vi ferdige heller.
Det er sikkert kjempelenge til, for å være heilt ærlig.
Men det går an å oppholde seg der nå,
og så tar vi den sparklinga, flekkinga og malinga sånn litt innimellom.

Nå skal resten av kvelden tilbringes i sofaen i kjellerstua.
Med beina høyt og cola i glasset.
Fordi jeg fortjener det!

;o)

8 kommentarer
    1. nå var stua kjempelekker,lys og lett.Dere har begge vært ufattelig flinke,blir godt å få stua tilbake no for ikke å snakke om å få dei nye møblane

    2. Sirdalsrypa: Har egentlig et hav av plass, akkurat i dette rommet og hadde det ikke vært for at jeg måtte ta to soverom, et lite datarom og et bad da jeg bygde om og fikk hybel her, så ville det vel igrunnen vært et gedigent hus .. Men hadde det ikke vært for hybelen så hadde det nok ikke vært meg som bodde her i dag. ;o)

    3. WOW, Marit, for en forandring i stuen din! Dette blir bare så fint, gleder meg til å se når alt er møblert og ferdig. Da må du lage en før og nå reportasje! Dere er kjempeflinke du og drømmemannen din 🙂

    4. venkesstrikk: Ja det kan jo ta en stund enda .. eller, spisestua og diverse skap og skjenker skal jo inn igjen. Det står foreløpig på terrassen og i grillbua. Den nye salongen kommer ikke før i mai/juni. Gleder meg til det. :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg