En liten luftetur i hagen

Litt glissent og trist her ute foreløpig.
Har jo ikke helt vært temperaturer til utendørssysler enda,
selv om det nok hadde sett litt bedre ut på terrassene om vi ikke hadde hatt så mye å gjøre inne.
Som dere skjønner, vi kommer ikke til å bli arbeidsledige selv om stua blir ferdig.

Pæretreet er det fortsatt liv i etter fjorårets massakre med saksa ..

Smått og blått ..

En liten regndråpe har landet på en tulipan ..

Gjenbruk. Minipåskeliljene fra fjorårets potter foran døra gjør comeback
ute i blomsterbedene ..

Syrinene – åh de er bare så skjønne!
Da jeg var liten ønska jeg meg så sårt et syrintre av en eller annen merkelig grunn.
 Da vi kjøpte dette huset var det det første som ble planta her av oss.
Det har vokst en del på disse 12 årene, og ikke blomstrer det så alt for lenge heller,
men jeg bare elsker dette syrintreet mitt!

Dagen i dag skal tilbringes litt roligere i heimen.
Våkna med en dundrende hodepine og halvstiv nakke,
men satser på at det går over ganske kjapt.
Jeg begynner ikke på jobb før 15.45 så jeg har jo noen timer å komme meg på.
I dag har jeg ikke tenkt å gjøre noe annet fornuftig enn å vaske
golvlistene for å se om de fortsatt er brukbare.
Har ikke lyst på hvite lister langs golvet og dermed får eikelistene
som var der prøve seg en gang til.
Kanskje går det, kanskje ikke, og om vi er riktig uheldige
må vi bruke noen tusenlapper til på dette her.

Ha en fin dag!
Til tross for at kalenderen viser fredag den 13.
Det viktigste er vel at det er fredag??
;o)

7 kommentarer
    1. Første gang jeg er innom bloggen din. Hyggelig lesning. Herlig å se så fine blomster i april. Her i nord laver snøen fortsatt ned og hagen min er dekket av snø ennå. Ønsker deg en fin vår med mange flotte dager med hagearbeid. 🙂

    2. Jeg ønsker meg syrin!! Må få kjøpt meg det i år. Da vi bodde i Nordland hadde vi flere syriner, og et par av dem var så store at ungene lekte hus under grenene på dem. Det var som et lysthus der inne… Akkurat det savner jeg.

    3. Koselige bilder. Vakre blomster 🙂 våknet også med tungt hode og stiv nakke 🙁
      håper du ble bedr utover dagen 😀 ha en fin helg 🙂

    4. Synes det så riktig fint og vårlig ut i hagen din jeg, flotte bilder! Vi brukte også de gamle eikelistene når vi pusset opp stuen for noen år siden, og det gikk fint. En trenger ikke å kaste brukbare og kostbare ting. Jeg ønsker deg en knallfin fredagskveld sammen med drømmemannen din, klemmer:-)

    5. Flott hage ser det ut som du har. Jeg gleder meg også til syrinen kommer, men den ene har rådyra spist av stammen på, så det spørs om den kommer igjen. God helg

    6. det var vakre fargeklatter i hagen din.I fjor klipte vi helt ned syrintreet vår så blomster får nok ikke vi med det første,det gamle var ikke pent lenger men no kommer det tett og fint fra bunnen av.Arbeidsledige blir nok ingen som har hus og hage,iallefall ikke om en vil ha det pent og hyggelig rundt seg:)ønsker deg en god dag på jobben

    7. Jeg elsker syriner 🙂 hadde en hel hekk av det der jeg bodde før. Det er bare så synd at de blomstrer så kort tid, men står de ved siden av noe annet som tar over etterpå så gjør det jo ikke så mye.
      Spirer fint i hagen din nå synes jeg, litt tidligere enn her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg