En liten nedtur og mye arbeid

Jeg er så trøtt, utslitt, kjempesliten .. Kommer liksom ikke helt igang i dag jeg gitt. Kanskje ikke så rart heller, og når det er en konkret grunn til det, da føles det plutselig ikke så ille å ha det sånn. All den jobbinga i påska, rett på kveldsvakt, passe barnebarn på dagen. Det måtte vel bare komme. Jeg har jo kjent litt på det i flere dager allerede. Men bare fortrengt det.

I går ble det også litt lengre tid på jobb. Var ikke hjemme før litt over halv ett. Merkelig det det. Å komme hjem 23.30 eller 00.30 det er to vidt forskjellige ting. Førstnevnte går helt greit, det andre virker som et halvt døgn ekstra omtrent. Sovna ikke før et par timer etter, til tross for innsovingstabletten, men så sov jeg godt og lenge fra da og utover. Helt til ti faktisk! Og da blir jeg jo litt småirritert for at jeg har sovet vekk halve dagen .. ikke lett å gjøre meg til lagt ser du! ;o)

Hadde en kjempekoselig dag med snuppa i går. Vi bakte boller, og det tar jo sin tid når en ikke bare skal rulle de ut i full fart aleine .. da begge brettene var ferdig stekt var klokka alt så mye
at vi måtte avgårde og hente drømmemannen på jobb.
Han er heldig han der gitt, som er ferdig før to .. selv
om han må stå opp på et tidspunkt som vi andre kaller for natta.

Vi var avgårde og fikk
kjøpt listverk også.
Mye og dyrt. Hele 6000 kroner. Gud for en syk pris! Kjipt å bruke så mange penger på noen småplanker som skal ramme inn vinduer og dører (ja, for taklistene var ikke inkludert i dette). Omtrent som å bruke en formue på dyrt, flott undertøy som nesten ingen ser. Litt bortkasta altså! Egentlig. Men så er det det igjen da, denne stua skal sikkert ikke vi pusse opp
flere ganger. Ikke på denne måten; en helrenovering. Dermed er det jo litt greit å
få det som man vil med en gang. For det er jo det der med midlertidige løsninger, de har en merkelig tendens til å bli varige.

Nå sitter jeg her med tekoppen og lader opp til å male litt. Snålt bygd denne stua. Det er litt skråvegg mellom veggen og skråtaket som må ha en aldri så liten skvett med maling nå. Det måtte sparkles og den gørra der måtte jo pusses, sparkles og pusses enda en gang før det var klart. I og med at tørketiden var et døgn, ja så hadde ikke vi tid til å vente med platinga til det var klart. Derfor litt i feil rekkefølge akkurat her.

Alle utforingene og de to dørene må også ha noen malingstrøk. Men det kan ikke gjøres før alt er ferdig og alt støvet fjernet. Kan jo ikke ha nymalte dører med støvpartikler i .. Ei dør med sprosser er det også her. Uff. Det er ikke det gøyeste jeg vet akkurat. Hadde nå en gang de sprossene vært skrudd fast, men det er de jo selvsagt ikke. Vi har litt rare størrelser på dørene også, bare for å gjøre det ekstra gøy, så de er sikkert spesialbestilt og ikke av den typen en kan kjøpe nytt dørblad til for rundt en femhundrelapp. Typisk vettu!

Jeg tror han som har bygd ut dette huset har tatt det litt etter prinisppet: man tager hva man haver .. Dessuten er det nesten ikke noen rette vinkler heller. Alt er skeivt! Dermed kan vi konkludere med at han iallefall ikke var noen handyman. I følge drømmemannen ville det vært lettere å bytte hus enn å oppgradere dette. Det var noe han kom med da han holdt på med vinklene på disse flotte, breie taklistene med profiler. For hjørneklosser vil jeg ikke ha. Det er for pingler. Og jeg er jo selvsagt den rette til å uttale meg om dette, jeg, som ikke aner hvordan en skal skjære til disse greiene for å få det til å stemme.

Stakkars mann. Tror ikke han egentlig visste hva han gjorde da han gifta seg og flytta inn her .. lurer på om han har angra mange ganger i løpet av den siste uka .. Bedre blir det jo ikke når jeg, inne i mitt hodet, allerede er hoppa over på neste prosjekt. Nytt golv i kjellerstua, eller en aldri så liten forandring på kjøkkenet. Jada, jeg vet vi ikke har råd til ny kjøkkeninnredning, men noe må det vel gå an å gjøre som ikke koster en formue. Bare for å få litt forandring liksom ..

Men alt dette kommer etter den lille trappeganga selvsagt. For den kommer ganske snart. Når vi bare blir ferdige her inne. Det er bare det at drømmemannen ikke helt har skjønt det enda ..

;o)

7 kommentarer
    1. Kan nok føles litt bortkasta ut med så masse penger til litt småplank,men det blir nok sikkert fint til slutt:) jeg har også tenkt på litt oppussing her,gubben er foreløpig lykkelig uviten om det,redd han ikke kommer til og bli så glad når jeg forteller han det.Ha en fin kveld:)

    2. Det er jo dyrt men som du sier det blir med denne ene gangen og da er det jo verdt å få det slik du ønsker.
      Det som er med oppusing er jo at det ene drar det andre med seg for man får jo lyst til å pusse opp mer.
      Du får trøste deg med at dere får jo den flotte stuen og dere kommer til å bli kjempefornøyde:))
      Ha en fin dag og goe knib<3

    3. Tror jeg er litt priviligert på dette området her:)for jeg har giftet meg med en snekker hi hi .
      Materialer er dyrt men da investerer jo mann i trivsel og det er viktig synes jeg,iallefall nå som vi ikke lenger er i nyetableringsfasen.
      Dere får ha lykke til videre med prosjektet:))og ps begynn ikke på noe nytt før det første er 100% ferdigt:))

    4. Sirdalsrypa: Ja, jeg har en sånn rund flisekant mellom flisene og panelen midt på baderomsveggen .. husker de kosta en hel liten formue de der 15 centimetersbitene .. Men de henger nå der! 😉

    5. pynten er som regel dyrest ja, husker da vi bygde nytt bad, da reiste jeg ned igjen med pynteflisene og byttet inn i flislim, de var svindyre og jeg har klart meg godt uten, men lister må man jo ha !

    6. Hehe. Jeg må le litt, jeg, Marit. Du får nå sagt det. Som det med taklistene og hjørneklossene… Fabelaktig! Men det er klart vi som ikke er så handy må få ha noen meninger om hvordan vi vil ha det også. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg