Det går stadig fremover

I går kom lasset med plater og lister.
Heist rett på plass på terrassen.
For en lettelse og utrolig deilig å tenke på at vi slipper å bære alt rundt,
eller gjennom, huset og opp trappene!

Vi kom litt på vei også.
Iallefall såpass at vi kan ane hvor stor forskjellen blir når det blir ferdig.
Stua kommer til å virke gedigen!
Noen bor jo i leiligheter på 60 kvm og synes de har stor plass,
kanskje ikke rart x-svigersønnen min fra Litauen nesten fikk sjokk da han var her første gang.

Drømmemannen i aksjon.
Må bare innrømme at jeg til tider føler meg litt som en idiot her jeg dilter etter,
holder litt og flytter på ting som han slenger rundt seg på de teiteste plasser.
Ting som selvsagt ligger i veien når neste plate skal opp.
Men han ville gjerne ha meg her, så da så ..
Ikke meg imot heller, jeg synes jo han er flott å se på når han holder på.
;o)

Vi sitter og verker litt for å komme igang igjen nå.
Sikkert veldig lite populært for hybelboeren, som har helt annen døgnrytme enn andre folk,
ikke fordi han jobber skift, men fordi han er uten jobb og har snudd døgnet.
Sannsynligvis ikke så gøy for naboene heller på en skjærtorsdag.
Heldigvis ser det ut som om de tre nærmeste er bortreist.

Vet at det ikke er normal høflighet å begynne og bråke på en sådan dag.
Men er det ulovlig egentlig?

18 kommentarer
    1. Ein mann heime på Dravlaus sa ein gong, etter at han hadde fått litt pepper fordi han heldt på ta inn høy midt i kirketida, ” Det er vel beire å arbeide og tenke på Gud enn å sitte i kirka å tenke på arbeidet som sku ha vore gjort”… 🙂

    2. De fleste har toleranse for litt oppussing – har møtt et par unntak, men de var imot det meste – inkl at tven sto på i normal høyde.. må ha stått med ørene mot veggen.. hehe – noen tullinger er det over alt:) God natt og drøm gode drømmer – om noe annet enn oppussing:)

    3. fruensvilje: Fikk faktisk litt regndråper i dag, så vi måtte bære inn alle platene, men da vi var ferdige med det slutta det igjen. Det er iskaldt ute, så etter 12 timer sliter jeg enda med å få varmen tilbake. Hvor er nå de der heteturene når en trenger de som mest??

    4. Anne Marie: Tror vi er aleine i hele gata her. Det er stille som i grava og vi har bare sett nabo’n foran oss. Men da vi starta å bråke slo han følge og begynte å mekke på en bil bak huset .. Men vi har nå sagd og brukt spikerpistol hele dagen her uten at noen andre har beveget seg utendørs så lagt vi kan se.

    5. Så flinke dere er. Blir jo veldig flott.
      Får håpe dere har greie naboer som tåler at man pusser opp…
      Selv bor jeg rett ved en trafikert vei, så her er det bråk hele døgnet…..
      Jeg har en leilighet på ca 65kvm…og det er inkl 3 soverom…hehe…..

    6. Ååå, så fint det blir! Og drømmemannen din var også fin og så veldig konsentrert ut.. Dette blir så bra, gleder meg til å se! Ha en god påske videre, klem 🙂

    7. Det kommer til å bli så bra, og av og til må man bråke litt for å få noe gjort du hadde nok ikke klaget hvis det var naboen som pusset opp:)
      Gleder meg virkelig til å få se bilder av den nye stuen din:))
      Ha fortsatt en flott dag<3

    8. Kommer til å bli kjempefint !!:)
      LOV 1995-02-24 nr 12: Lov om helligdager og helligdagsfred.
      § 3. Helligdagsfred
      På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.
      Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet.
      Så.. satse på at naboene er relativt avslappet og utilbørlig larm er det neppe når man setter opp noen plater.. skal du spunte eller borre opp asfalten så.. hehe:)

    9. Artig med oppussing,ser ut som det blir lyst og fint.Jobbe på “”røde”dager har jeg alltid gjort men klart man kanskje må vente til litt utpå dagen før man starter:) ha en fin dag:)

    10. God morgen.Tar først spørsmålet om det er lov å jobbe i dag.I mitt hode er det helt greit,men siden det er en rød dag og med tanke på naboane ville jeg ventet til etter kirketid med det som bråker.
      I Amerika feirer dei ikke disse dagene så der er en helt allminelig arbeidsveke denne veka her.
      Så var det stua,den blir kjempeflott,dei lyse platene gjorde seg godt og det beste av alt er det fantastiske været hos dere,ser jo ut som sommer og da er det mye bedre å holde på med slikt arbeid.
      Lykke til videre og ha en fin dag

    11. Jeg vet at politiet kan rykke ut og be de “som forstyrrer helgefreden” om å stanse arbeidet på helligdager. Tror du må føle deg litt fram… I noen nabolag er det vel mer akseptert å gjøre noe på helligdager enn i andre. Hos oss tar vi det litt rolig og pusler litt med det som ikke lager så mye lyd. 🙂

    12. Sirdalsrypa: Jammen da sier jeg bare at vi fikk lov av deg da, om noen klager! ;o) Ja, tror han liker det, at det blir “vår” stue nå. Jeg har jo pussa opp de andre rommene litt sien x’en bodde her, og soverommet tok vi påska for fire år siden. Rett før vi gifta oss. Men dette er vel det største prosjektet så langt. Dermed er det bare kjøkkenet igjen .. hihi ..

    13. Må bare bråke i vei for min del hihi men så er jo jeg oppe klokka seks uansett hvilken dag det er :))
      Blir godt med litt oppussing tenker jeg og godt for mannen din å få satt sitt eget “merke” på huset !
      Ha en flott dag Marit :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg