Himmelsk # 78

Fredag, og bare noen dagers jobbing igjen til påske.
Vi nærmer oss raskt varmere tider og forhåpentligvis en sommer som ikke regner eller blåser bort.
Det der fikk vi nok av i fjor. Iallefall vi som bor på Sørlandet.

I dag blir båten vår sjøsatt.
Alltid noen av de første til å få den ut, og sist til å få den opp igjen.
Tror vi bruker den båten mer enn de fleste andre.
Men så bor vi da også på ei øy et par måneder om sommeren.

Vi hadde jo tenkt oss ut her i påska også, men nå er planene litt endret.
Vi skal pusse opp. Male tak og sette opp nye veggplater.
I ei stue på 60 kvm. Om Byggmakker kan få levert platene onsdag før påske da.

Det kjipe er jo at alle disse femtifem veggplatene må kuttes 7 cm på høyda.
Fordi han som var så oppfinnsom og bygde dette huset har blingsa litt.
Eller noe sånn. Standard er det iallefall ikke! 

Nok om det ..

For dere som ikke har forstått det tidligere:
Jeg er hekta på soloppganger og -nedganger, hav og himmel,
godværsskyer, sommer, sjø og Sørland. 
Himmelen er et flott skue, uansett hvor i verden du befinner deg.
og bildemappene mine bærer et tydelig preg av at jeg er mer enn normalt opptatt av det.
Tusenvis av bilder av himmelen finnes nemlig her! 

Andres flotte bilder finner du som vanlig på Himmelsk hos Petunia:

Ønsker dere god helg,
og god påske til dere som allerede tar påskeferie fra i dag. 

:o)

12 kommentarer
    1. Flott bilde av herlige sørland.tenke eg skulle ta meg en tur til Søgne i Mai har ei venninde der,også har eg ei i Lillesand.Ønsker deg en fin Påske og att du kommer deg ut på fjorden en tur ,ta litt fri fra opppussing innimellom KLEM:)))

    2. Skjønt bilde, fikk skikkelig lyst på en båttur ( kan jo plusse på 10 grader til, men). Jeg tror det er mange som bruker fridagene i påska til båtpuss eller oppussing inne.

    3. Ååå, nå fikk jeg lyst til å reise fra drittværet her og ned til Sørlandet – nydelig bilde! Spennende med oppussing i påsken ,blir ikke så mye ferie på deg da kanskje? Ønsker deg en flott dag, håper formen er bedre idag. Klemmer 🙂

    4. Flott og deilig sommerlig bidrag til Himmelsk! Med 60 kvm får du antakelig mer enn nok å gjøre i påsken høres det ut som,- lykke til med oppussingen!
      Ha en fin dag:)

    5. God morgen Marit. Når du bor så fantastisk til skjønner jeg godt att du elsker himmelen,det gjør faktisk jeg også.
      Så flott for deg att det omsider blir oppussing av stuen,håper det går problemfritt:)lykke til og ha en flott dag

    6. Det blir vel ikke fint påskevær alikavel….passer fint å pusse opp da. Vi får og ut båten til påske, og nå har vi endelig fått oss fast båtplass i byen. grei nok.. vi måtte bare være glad vi fikk i det hele tatt…sa de…GOD PÅSKE ! Er bare hjemme hvis dere har lyst til å lufte vettet innimellom malinga…klem

    7. lulltove: Takk for det. Vi jobber ikke så mye med båten vi da. Den blir sjøsatt ferdig polert og stoffa .. klar til å brukes. Det eneste vi må gjøre er å få ned igjen alle putene og fylle bensin. ;o) Ha en fin dag du også.

    8. Vi skal jobbe båt i påsken. Gleder meg faktisk til det 🙂 -Og jeg er også hekta på sol opp ned hav himmel skyer godt og dårlig vær 🙂 Ha en superfin og glad dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg