Skattepenger, oppussing, konsert

En ny dag .. og den starta heldigvis bedre enn den forrige! :o) Skulle kanskje ikke så mye til, men en må ta med seg alle de små lyspunktene som fins når det er på det verste. Jada, jeg har hatt noen litt dårlige dager i det siste, men det går vel snart over igjen. Dagen i går endte godt iallefall. Til tross for tropevarme og svett ekkel kropp, sånn helt lokalt. 

Først lyspunkt var brevet fra Skatteetaten. Hipp hurra og kryss i taket!! Vi har jo betalt inn litt ekstra her, begge to, men det kom mye mer tilbake enn forventa. Kanskje tjente vi litt mindre enn foregående år. Men det spiller jo ingen rolle bare en klarer seg. Og det gjør vi jo. Dessuten er vel dette den eneste måten i verden vi klarer å spare på vi to. :o))

Akkurat i går elska jeg Skatteetaten. Nå blir det nye vegger i stua og mere til .. Og masse arbeid både på drømmemannen og meg. Men ikke riktig enda. For mannen har så vondt i skuldra. Kanskje litt merkelig at det kom samtidig med “bekreftelsen” på at vi kan pusse opp. Mulig han har vondt i viljen egentlig? Men jeg skal iallefall få opp noen lyse veggplater om jeg så må gjøre det helt på egenhånd. Aller først må taket males .. og det er ikke spesielt gøy .. Blir nok min jobb, for drømmemannen kan ikke male! Vet ikke om sølinga eller banninga er det verste, men det er iallefall ikke hyggelig å være i nærheten om han må bruke malekosten. Vær glad du slipper å oppleve det!

Ingenting er umulig fant jeg jo ut da jeg var aleine. Ting en ikke kan tar bare litt lengre tid .. Ok. Innrømmer glatt at jeg ikke sto først i køen når tålmodigheten ble delt ut, men om det er noe jeg vil så går jeg på med krum rygg og masse pågangsmot. Sånn til å begynne med, mens jeg enda tror at jeg kommer til å fikse dette lett .. Ved for mye motgang blir jeg småforbanna og om ikke det heller hjelper .. vel da tror jeg nok drømmemannen kommer med en hjelpende hånd.

Jeg er blitt bortskjemt de siste årene. Har jo help til alt. Rett og slett sløv og doven er jeg blitt, men nå klarer jeg muligens å komme meg ut av den dvalen også da. Med den gulrota i andre enden kan vel hvem som helst klare å få ut fingeren! Snart er det bye, bye til de forhatte karrigule veggene her. Det er vel kanskje ikke nødvendig å si at jeg gleder meg? ;o)

Gårsdagen ble avslutta på Kilden. Etter en koselig, kjempegod middag på Slakter Sørensen sammen med nyfrisert, kjekk drømmemann og svett kjærring med stjerner i øyan. Konserten med Killer Queen var ikke helt som jeg hadde forventa, men grei nok. Det var god stemning i salen, selv om vokalisten mente stolene i Kristiansand måtte være ekstremt komfortable. Men Herregud da, vi er jo ikke vant til konserter og sånn her i denne byen. Iallefall ikke for oss som er rundt 50 og deromkring! Mange er litt trauste og treige med lim i ræva. Og normalt befinner jeg meg også i denne kategorien. Men i går derimot ble min totalt fraværende sangstemme, og rockefoten, flittig brukt de to timene konserten varte. Så ikke skyld på meg! Jeg synes igrunnen det var temmelig livat, tatt i betraktning at vi befinner oss på sørlandet, med kirker og bedehus på annethvert hjørne.

I dag blir det enda mer liv i fossilene. Vi skal ha årets første møte i Cognacklubben og der er det hæla i taket. Alltid. Siden det er så flott vær tror jeg til og med det begynner med ei utepils eller tre i firetia. Kan bli en lang kveld dette.

Og jeg skal på jobb i morra .. God helg! :o)

6 kommentarer
    1. Disse hersens hetetoktene dine. Må bare si at det aldri kommer en dag jeg elsker skatteetaten, men det er nå bare meg. Godt å høre at du trivdes på konsert med drømmemannen. Likte skildringen din…..klemz Deveny :-)))

    2. For et herlig innlegg…jeg lo så tårene trillet…av setninger som jeg vet ikke om sølingen eller banningen er verst…
      Så gøy at du har fått igjen på skatten…den dagen er liksom litt hat eller elsk skatteetaten 🙂
      Morsomt at du skal gå løs på å pusse opp…for da deler du vel opplevelsene med oss som leser bloggen din…
      Hørtes ut som en skikkelig herlig kveld i går som rocket ordentlig, det har jeg sansen for…og med det nydelig været så høres det riktig ut med utepils…det blir nok det på den gjengen jeg skal være med i dag også 🙂
      Så spennende med cognac klubb…det må du skrive om på bloggen din…fant det i hvertfall ikke under kategorier 🙂

    3. så flott da att du endelig får nye vegger på stua:))skattepenger er ikke det verste mann har:))selv vurderte jeg en tur til miami:))eller cruise skattepenger fikk jeg iallefall og det var en kjempeoveraskelse for min del:))dekker iallefall Danmarksturen vår i sommer.
      kos deg i kveld og drikk med måte:)

    4. Heia
      Her gikk jeg ut i null i skatteoppgjøret så sånn sette var det greit, Cognac er vel noe av det eneste jeg synes smaker godt når det gjelder alkohol spesielt med mørk sjokolade og kaffe men magen er ikke alltid med på leken så det blir ikke så ofte.Jeg var vel likedan når jeg var singel pusset opp og styrte men har lært min begrensning og har ikke tenkt å få rygg plager på mine gamle dager så jeg overlater slikt arbeid til gubben:))
      Ha en super lørdagskveld og kos dere<3

    5. ernashus: Kjipt å få restskatt. Vi har også hatt det sånn noen år. Skyldig mellom 20 og 30 tusen. Derfor gjør vi det heller på denne måten for å være på den sikre siden. :o) Kvelden blir sikkert morsom. Pleier alltid det med disse folkene.

    6. Godt å få tilbake skattepenger, jeg ble skyldig iår – mange, mange tusen.. Blir ingen ferie ihvertfall, shit.. Spennende med oppussing av stuen da, det vet jeg du har ønsket deg en stund.. Ha en fin kveld i konjakklubben, det hørtes morsomt ut! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg