God morgen i sola!

Ja, for de som er så heldige som meg da. For her er det sol og bare heilt nydelig ute. Jeg skal til byen. Sammen med barnebarn og mine to yngste. Bare for gøy. Vi skal på Drømmeplassen og spise lunsj og ellers bare kose oss. Jeg har ikke sett barnebarnet på snart tre uker. Alt for lenge. Ho har vært i Litauen med pappa’n og jeg har lengta som om ho skulle vært min egen unge. Men i dag har jeg altså lånt ho frem til jeg skal på jobb kl. 17.00.

Det er min nest siste kveldsvakt i denne omgang. I morra har jeg bytta vakt med en annen, fordi vi har billetter til Killer Queen på Kilden. Det gleder jeg meg sykt til. Fikk helt panikk da vi fikk ny skiftplan og jeg plutselig skulle jobbe kvelden denne fredagen. Billettene kjøpte jeg jo for flere måneder siden. Men nå ordna det seg greit til slutt da.

Lørdag er det Cognac Klubb. Første samling i år. Temmelig kjipt at jeg skal på jobb dagen etter, og det allerede 15.30. Men noen ganger blir det bare sånn. Ganske mange ganger denne våren faktisk. Vi har en litt hektisk tid foran oss. Det er både bryllup og konfirmasjon, ti års bryllupsdag for noen venner av oss, to 50-års feiringer og min svigermors 70-års dag. Veldig gøy egentlig, men det blir jo en liten formue i gaver som må ut! Sikkert nok til veggplater i 1/3 av stua ..

I natt har jeg faktisk sovet ganske bra. Så ikke helt sånn ut da jeg møtte trynet mitt i speilen, men det kommer seg vel litt etterhvert. Må vel noen netter til på dette viset om jeg skal få tatt igjen det forsømte ..

Nå har jeg hatt meg en liten tur ut i hagen. Gått rundt på terrassen barbeint og bare nytt følelsen. Åh! Jeg gleder meg sykt til jeg kan ta frem sandalene igjen. Slippe føttene ut av sokker og tette sko. Kan nesten ikke vente lengre jeg, men blir vel sett på som litt sprø om jeg gir etter for den lysten allerede nå .. Enn så lenge får jeg bare nyte det innendørs. Jeg er nemlig en sånn som tar av meg sokkene samtidig med skoene, ute i ganga. Hjemme går jeg barbeint heile året, for her er det jeg som bestemmer! Og drømmemannen, han er akkurat lik på det punktet! ;o)

Ønsker dere en fin torsdag! :o)

9 kommentarer
    1. Du kan glede deg til Killer Queen 🙂 Vi var der i går,og det var kjempebra! Forbered deg på å stå og Klappe å hoppe heile tia…..Sees lørdag! vi starter i 4 tiden med en utepils hvis været er som idag…så det er bare å slenge seg med? klem

    2. Så heldig du er! Sola er fremdeles fraværende her i vest, men etter meldingene å dømme, kan vi få et gløtt av den i helga. Krysser fingrene!
      Planene for dagen i dag høres perfekte ut! Kos dere i by’n. 🙂

    3. God morgen!
      Det er så deilig med vår, og tasse rundt i duggvått gress barbent er ubeskrivelig. Her er det tåke igjen. 🙁 Men fin dag for å vaske hus 🙂
      Ønsker deg en flott dag!

    4. Rart for jeg går også barbent mesteparten av året hjemme, det hørtes ut som en travel men kjekk tid,Jeg missunner deg Killer Queen så der må du kose deg å fortelle litt om:)
      Så godt å høre at du har sovet litt bedre og når det gjelder morgentrynet kan vi nok skremme fanden på veggen de fleste som står opp tenker nå jeg da:))
      Ha en super dag og kos deg med barnebarn og barn:))
      Goe knib<3

    5. fruensvilje: Hei på deg.

      Ja, må jo ha litt blomster som lyser opp på utsiden. De har stått en stund, var litt redd de skulle fryse ihjel, men nå er vi forhåpentligvis over den vinteren … eller … det ser iallefall ganske usannsynlig ut at den kan starte på’an igjen nå!

      30 års bryllupsdag er jo bare helt fantastisk! Klar det må feires! Vi har 4 år, den 4.4. Men det er slett ikke å forakte det heller. :o)

    6. God morgen Marit.
      Det høres ut til att du får en koselig dag i dag:)og så flott som det blomstrer på trappa.
      Samme her framover ,massevis av jubilanter i familien:)den største har jeg selv med 30 års bryllupsdag:)))det skal feirast i Danmark sammen med min søster og hennes 50 års dag:))gleder meg.Men første mann ut er barnebarnet som skal døpes neste helg:))
      Kos deg på byen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg