Grå morgen på Jæren

Jeg kom meg da vestover. På trass, av ren hevnlyst over forkjølelsen som liksom ikke vil slippe taket. Fordi jeg har hatt noen helger i forkant som kunne vært så mye bedre om jeg hadde vært helt pigg. Jaja, uansett så sitter jeg her da, i stua til venninna mi som likevel ikke fikk fri fra jobb. Dumt. Vi hadde en plan om å gå en laaaang tur her, fra en eller annen plass og helt til Egersund. Det vil si; Ho hadde en plan helt til ho hørte, og så, hvor forkjøla jeg egentlig er.

Jeg er jo ikke forkjøla i beina! Dessuten er jeg ikke sengeliggende heller lengre og frisk luft har ingen dødd av, så vidt jeg vet. Så gå kan jeg, om jeg bare tar tia til hjelp og ikke prøver å slå en eller annen rekord, for da kommer jeg nok til å hoste meg ihjel. Til og med med hostedempende tabletter og ibux/paracet innabords.

Randi og god tid er et heller ukjent fenomen! Ho går langt og lenge og drittfort. For ikke å snakke om målrettet! Helst må det skje noe hele tiden. Ho hater butikker. Da er det om å gjøre å finne det ho skal ha, og ut igjen, i rekordfart! Også fra Ikea. Det var et sant lite helvete å løpe gjennom Ikea med kjærringa tidligere. Skulle tro vi prøvde å slå en eller annen rekord. Ja, jeg er sikker på at jeg har persa hver eneste gang vi var der sammen. Aldri har jeg brukt så kort tid i det varehuset noen gang. Jeg som hadde gleda meg til å kikke, ta på, kikke litt til, sitte på kafeen og ta enda ei runde. Bruke hele dagen der inne. Kjempekoselig. Synes jeg. Dritkjedelig. Synes Randi. Dermed endte det etterhvert opp med noen timer på Ikea først og venninnebesøk etterpå.

Nå har vi heldigvis blitt velsigna med en gedigen Ikea i sør også. Dermed slipper jeg å drasse på Randi om jeg skal dit. Men siden de etablerte seg hos oss falt liksom interessen litt. Det er ikke så spennende som da vi måtte helt hit for å besøke hærligheten. Gleda meg stort til de skulle åpne, men etterpå var det liksom ikke noe stas lengre. Merkelig ..

Heretter kan jeg bare konsentrere meg om venninnebesøket altså. Uten innlagt tvangsshopping siden jeg likevel var i Ikeas nærområdet. For selv om jeg aldri trengte noe, så ble jeg alltid noen tusenlapper fattigere da jeg kom til kassa. Konklusjonen av dette er at et venninnebesøk på Jæren nå for tia er sykt mye billigere enn for bare et par år siden. Det er nesten så en tjener penger på å være her noen dager .. 

Go’ frædda’ der ute. :o)

4 kommentarer
    1. Det er noe med alderen tror jeg,interessen for store varehus daler etterhvert som alderen stiger :)iallefall føler jeg det slik.
      Kos deg masse på Jæren og nyt timane du får være ilag med venninna di

    2. Heia Marit
      Nå må du kose deg å nyte tiden, jeg har jo vært i Lillestrøm alt gikk ikke etter planen men gud så kjekt det har vært:)
      Nyt kvelden<3

    3. Morsomt.
      Jeg har ikke IKEA helt i nærområdet, så jeg må reise litt.
      Ikke ofte, men en gang i blant.
      Men kjenner en som er maken til din venninne. Full galopp og pes på IKEA-tur.
      Kvalifiserer til gull hver enda gang 🙂
      Ha en fin helg 🙂 og god bedring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg