Roen har senket seg

Endelig er det helg! Hipp hurra og kryss i taket! Tror aldri ei helg har vært så velkommen her hos meg noen gang. Denne uka har vært et slit, men jeg klarte det. Uten å bli borte mer enn et par timer. Og til mandag er det sikkert mye bedre  alt sammen …

I dag har jeg gjort mye rart på jobb. Teite ting, som jeg ellers ikke pleier å gjøre. Glemt ting, levert fra meg sidene med så idiotiske mangler at en kan bli flau av mindre. Uff. Heldigvis er det et ledd etter meg som gjorde at det ikke kom på trykk dette her .. Var nok ikke utløst av for mye Møllers Tran jaffal, snarere for mye Paracet og Ibux. Om det har noe å si ..

Vi har hatt besøk av bonusbarnebarnet og foreldrene. Drømmemannen serverte verdens beste hjemmelagde pizza og etterpå har jeg vært ute og gått en tur med bikkja. Fordi jeg trodde den samme drømmemannen rydda kjøkkenet. Men det var helt feil. For han har nemlig fått seg ny pc og har meldt seg litt ut.

Sønnen min har også funnet det for godt og stikke innom litt. Han kom jo hjem for ni dager siden. Til nyvaska rom, nye gardiner, potteplanter og nytt sengetøy .. så sov han en natt her og forsvant til ei venninne. Jepp, jeg må bare innrømme at jeg ble megaskuffa. Men ungen er jo forsåvidt voksen, så det blir jo bare dumt å sutre for det. Men nå skulle disse vennenne på speidertur, av alle ting, denne helga og han gadd ikke være aleine i leiligheten. Dermed var mamma god nok igjen. Og mamma’n tar imot med åpne armer og glis som nesten går helt rundt, som jeg kommer til å gjøre så lenge jeg lever, enten det er den ene eller andre ungen som vender hjem igjen .. for kortere eller lengre perioder. Eeeen, ja helst ikke så alt for lenge heller da, om jeg skal være helt ærlig. For jeg er av den oppfatning at voksne unger og foreldre ikke har godt av å bo helt oppi hverandre. Men til mitt forsvar så har jo ikke sistemann forlatt redet enda da, ikke sånn helt på ordentlig. Bare annenhver måned når han er på jobb.

Nå lukker jeg bare kjøkkendøra, går ned trappa og setter meg foran tv’n. Lar rot være rot til i morra tidlig. Nå er det helg og fri helt til mandag morra. Takk og lov og god helg til dere også.

:o)

11 kommentarer
    1. helgemamma: Da sønnen lurte på om jeg ville kaste han ut hjemmenfra her for noen uker siden (jeg påpekte at han hadde mye mer penger å bruke på seg selv enn det vi noengang kom til å ha) fikk han beskjed om at selvfølgelig skulle jeg ikke det. Men om han fortsatt bor her når han nærmer seg 30 da skal jeg heller vurdere det .. Sannsynligvis blir det før det også. Men han må jo først få lov å bli ferdig med skolen, tenker nå jeg. Så om han ikke flytter frivillig så bor han nok hjemme noen år til.

    2. Sirdalsrypa: Hehe. Godt sagt! Men nå er kjøkkenet rydda og det lukter reint og deilig her. Midt på natta .. noe må jo den også brukes til når skrotten ikke vil sove.

    3. deveny: Hehe. Den var kjempegod. Pleier alltid å være det, men denne ganga var det enda noen hakk opp. Vet ikke helt hvorfor, og det visste tydeligvis ikke pizzabakeren min heller.

    4. fruensvilje: For å si det sånn, så får jeg vel mer hjelp hjemme enn de fleste andre. Har ikke noe å klage på der .. bortsett fra at det ikke alltid skjer i mitt tempo og når jeg vil. ;o)
      Men nå er kjøkkenet ryddet, uten hjelp. Dette er visst en sånn natt jeg ikke skal sove, så jeg sto opp 2.30 og vips så var drittjobben gjort. Sitter her med en “godnatt-te” og hadde håpt å få en time eller to i drømmeland. Hvis ikke, så får jeg satse på neste natt. Litt irriterende dette og ikke har jeg noen innsovingstabletter igjen heller, men jeg synes det er så flaut å spørre om nye, selv om det er et par måneder siden jeg fikk de siste 20 ..

    5. Det er koselig med besøk,det er også koselig med middagsgjester,men du må tenke litt på deg selv også,jobben som følger med må dere dele litt på så du ikke går på en ny smell.
      Slapp av og kos deg resten av kvelden,så ber du om hjelp i morgen tidlig:))

    6. Jeg har også voksne unger som kommer hjem på besøk både titt og ofte heldigvis.Sønnen i huset er nok litt lik din tror jeg:) kommer for og bli en helg men forsvinner ofte ut med venner så det ikke bli så mye tid til a mor,men men sånn er det jo,og enig med deg at det viktigste er at de vet de er velkommne hjem og at noen venter med åpne armer:) ha en fin kveld:)

    7. Nå bor jo alle mine fortsatt hjemme.. Men ellers er jeg enig i at når ungene når en viss alder så SKAL de flytte ut av foreldrehjemmet… Også er de veldig velkommen til å komme hjem på besøk når de vil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg