Ja, hva skal en si ..

Litt nedtur, selv om jeg var forberedt. Sånn innerst inne jaffal. Likevel hadde en del av hjernen allerde begynt å fabulere om å få ut båten, putte noen løk ned i jorda, ta ut hagemøblene ..

Vel, jeg har slått det
fra meg nå!

Det må ha snødd i ett siden vi la oss rundt midnatt. Det er hvitt over alt. Det henger så flott i trærne, holder på å begrave krokusene og de andre småspirene som var dukka opp fra vissent løv og gamle stilker her ute i bedene.

Våren er over ..

Likevel er det faktisk ganske fint ute. Snø som dette liker jeg. Bare jeg slipper å ha ski på beina. Snø som skjuler alt det skitne, som legger seg som et hvitt, nyrensa teppe over den stusselige plenen og den skitne asfalten .. Men hvor lenge varer det? Vi bor da tross alt på Sørlandet. Hallo Marit! Kom deg ned på jorda igjen! I morra er det nok bare slaps og søle igjen ..

Hmmm, det har skjedd noe rart med meg de siste månedene. Har dere merka det? Jeg er blitt litt mer positiv om jeg skal si det selv. Til tross for tomt rede og greier .. Å si at det bare kom av seg selv er en overdrivelse. Det må jobbes med, veldig. Men det er lettere å jobbe med det når andre ting er falt litt mer på plass. Når heteturene ikke har styringa på hele døgnet og jeg faktisk føler jeg funker på jobb igjen. Noen ganger har jeg til og med litt overskudd til å tenke på andre ting også og sannsynligvis blir det bedre og bedre etterhvert. Selv om heteturer og lite søvn kan forsinke det litt. Men nå vet jeg jo at innimellom kommer det gode uker, nesten uten overgangsplager. Det betyr ikke at det er over, det er bare en pause i elendigheten og de pausene nyter jeg for alt de er verdt! At jeg faktisk ar holdt meg “frisk” i nærmere tre måneder, uten å bukke helt under for virusangrep gjør jo også sitt til at livet faktisk er ganske bra. Akkurat nå.

Men denne helga er av det amputerte slaget for min del. Sånn jeg har det hver tredje uke. Jeg skal på jobb kl. 16, så egentlig er helga over. Men dere som kan får kose dere på best mulig måte, med eller uten snø. I morra, og to uker fremover, skal jeg jobbe normal dagtid. En melder seg litt ut på en måte den uka det er kveldsjobbing, men nå er jeg klar for å komme tilbake for en stund. Tilbringe kveldene i armkroken til drømmemannen og ha tid til å være sammen. Ikke bare sånn hei og hadet i døra. Det skal bli deilig.

:o)

8 kommentarer
    1. Det er slett ikke hyggelig med snø i blomstrane sine.Jeg plantet masse løker i går men dei er inne i fjøsen:))det er mars og snøen blir nok ikke liggande,det er jo en trøst.
      Ønsker deg en fin dag,godt å høre att du føler deg bedre

    2. Nedtur med snø når våren var så godt igang, men bra at du ser det vakre i det også! Veldig godt å høre at du føler det går bedre, og det merkes godt at du er mer positiv enn når du hadde det som verst! Ønsker deg alt godt videre og ha en god dag 🙂

    3. Sirdalsrypa: Det skal vel ikke så mye til for at sommeren blir bedre enn den vi hadde i fjor iallefall, for noe så elendig har jeg aldri opplevd før. Tror vi må ha en kriseplan i år, i tilfelle det går galt i år også. Hyttetur i to måneder i regnvær og vind er ikke helt det ideelle for meg.
      Krysser alt for at det varer ja. :o))

    4. lulltove: Jeg er vel verken over, eller nesten ferdig, enda. Blodprøvene viser at jeg er sånn cirka i midten. Men om det stemmer så må jeg nok ha den lengste overgangsalderen i manns minne. For det er 8 år siden det starta! Den andre ungdommen ja, det hørtes flott ut. Trodde jeg var nådd den da jeg møtte drømmemannen, men kom kjapt ned på jorda igjen da kroppen ikke var helt enig lengre. ;o) Men nå blir sikkert alt så meget bedre .. etterhvert ..
      Ønsker deg og dine en fin avslutning på helga. :o)

    5. Ja ja snøen får vi ikke gjort noe med, men kanskje betyr det en bedre sommer? lever i håpet jeg :)) og ja, jeg har merket en positiv bedring i tilværelsen din, det er bra, håper at det varer 🙂

    6. Så bra da at du føler at du er mer positiv, det er jo en kjempegod følelse :o)) Litt kjedelig med snø, men det er jo sånn det er på denne tiden av året… Her i Oslo er det overskyet og ingen sol i dag, men jeg syntes nok at det ser ut til at det letter litt, så kanskje kommer sola :o)) Ha en flotters søndag videre, selv om det er på jobb :o))

    7. Du vet Marit, at mars er en luring 🙂 Å komme over, eller nesten ut av overgangsalderen var for meg nesten som å bli født på nytt 🙂 -Og det er jo også DET japanske kvinner kalller denne tiden; den andre ungdommen 🙂 Er det ikke herlig? Heldige er vi. Ha en superfin søndag!Klem 🙂

    8. God morgen!
      Her har det heldigvis ikke kommet sne, men 6 g og oppholdsvær. Så vi skal dra på golfbanen om en stund.
      Fint at du har hatt en frisk periode lenge nå, og så får du ha en god tur på jobben!
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg