Litt shopping og snoking på vårmoten

Det tar på for ei halvgammel kjærring å gå på shopping! Av med tøyet, på med tøyet, pust og pes og der kom det jaggu en hetetur også gitt .. bare for å finne ut at det jeg hadde dratt inn i prøverommet ikke passa. Eller, det så jaffal ikke ut sånn som jeg vil at det skal se ut. Uff.

Hadde ikke helt ånden over meg i dag. Dessuten er det er noe galt med tøyet. Eller mulig det er kroppen som skal inni? Men uansett, når mi lillesøster som egentlig bruker størrelse 36/38 og er 163 høy eller noe deromkring, må opp i L i noen plagg hva da med oss som igrunnen brukte L før i tia. Da large virkelig var large. I gode gamle dager altså. Det er ikke rart at stormote butikkene dukker opp som paddehatter rundtforbi. Egentlig tror jeg ikke menneskene er blitt så mye større enn de var før, derimot er jeg overbevist om at størrelsene har krympa. Temmelig mye også.

Likevel klarte jeg å få med meg noe hjem. Jeg er flink sånn, selv om det ikke akkurat var noe “gøy”. To bh’er, som i min alder mer er en nødvendighet enn en pryd, noen kule strømpebukser siden jeg ifølge min søster lider av en eller annen form for strømpefetisj, to t-skjortekjoler som er ganske ok å ha under andre plagg, et par skjerf som nesten var gratis og ei finskjorte som faktisk var satt ned 500 kroner. Sistnevnte der var et kupp rett og slett. Ikke aner jeg om jeg noen gang kommer til å bruke den, for egentlig var den nok litt i finsligste laget for denne dama som heller mer til det røffe enn den tradisjonelle stilen. (Bildet stjal jeg på google.no)

Drømmemannen fikk også ei skjorte og to t-skjorter. Det er ganske lurt å bestikke typen med noen plagg sånn dann og vann, spesielt om du har gått litt amokk med bankkortet. Dermed blir han så opptatt med det han får at han helt glemmer å se på alt det andre du kommer drassende inn med. Så da har jeg vel en shoppingtur til gode etter denne dagen vil jeg tro .. for dette her var jo bare for peanuts å regne. Dessuten er vel både undertøyet og strømpene like mye til han som til meg .. eeeh, eller, ble det helt feil?

Jeg fant mye jeg godt kunne ha tenkt meg.Design Forum kunne jeg blakka meg totalt hver eneste gang jeg er i byen. Himmelrike for kvinner (har ingen nettside men er på facebook) er også en av mine favorittbutikker. Bare så synd at prisene er litt i høyeste laget. For når en først skal ha noe der inne så er det liksom så greit å kjøpe et helt antrekk mens en er i gang .. Jeg har svidd av noen tusenlapper her innimellom, sist rett før vi dro til Thailand, og jeg kunne godt gjort det til en vane et par ganger i måneden om bare kontoen tillot det. Men i dag shoppa jeg stort sett med øynene. Kommer sterkere tilbake neste gang ..

:o)

5 kommentarer
    1. Tror nok at størrelsen har krympet:) Vi liker nok ikke å prøve så mye lenger men det er en nødvendighet.
      Du får vise oss de siste innkjøpene dine:)
      Ha en flott lørdag 🙂
      Goe knib<3

    2. Herlig med en liten runde og få litt oversikt over hva vi skal ikle oss denne våren 🙂 Helt enig i det der med størrelsene. De har definitivt blitt mindre, og i tillegg har jeg lagt på meg to kilo i vinter. Men det er leenge igjen til bikinisesongen 🙂

    3. Artig å lese det du skriver i dag! Tror vi er mange som kjenner oss igjen i det meste her. 😉
      Liker meg på shopping, jeg, men liker ikke å prøve klær. Det er dog en nødvendighet hvis man skal unngå å ende opp med skapet fullt av bomkjøp.
      Nyt kvelden!!

    4. Jeg er helt enig, det er størrelsene i butikken som har krympa, vi er minst like flotte og slanke som vi var før 😀
      kos deg videre med drømmemannen :))

    5. Morsomt innlegg 🙂
      At klærne er blitt mindre er vel et kjent fenomen, da tuller jeg ikke, men har lest om det tidligere at det var noe designerne gjorde bevisst av en eller annen grunn.
      Jeg har heldigvis en mann som er veldig glad i å shoppe, nesten mer enn jeg, men han shopper kun merkeklær. Så det går varmt i kortet når han er i siget 🙂 Men Guuud så morsomt vi kan ha det.
      Det du har shoppet skal du ikke ha dårlig samvittighet for, mannen din har kanskje mest glede av det.
      Ha en riktig koselig lørdagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg