Thailand 2012 – Phi Phi Charlie Beach Resort

Vi hadde jo egentlig hotell for hele ferien på Koh Lanta. Men siden ingen av oss kan ligge still på ei strand, eller vase rundt i en by, fjorten dager i strekk hadde vi allerede før vi dro hjemmenfra bestemt oss for at vi skulle tilbake til Phi Phi Island og Tonsai. En plass vi bare hadde vært innom på et par dagsturer for fire år siden. En plass som var paradis på jord, den gang ..

Vi booka hotell og båt via et bookingbyrå der vi bodde. Det meste var opptatt, high season, måtte vi jo forstå. Men etter å ha forskjøvet avreisetidspunktet en dag fant den fnisende lille thaidama, med grønn tannregulering, endelig et hotell til oss.

PP Charlie Beach Resort. Et fantastisk flott hotell ifølge den utklippsboka ho hadde foran seg. Alt for flott for oss. Trodde vi. Med det bassengområdet. Vi som aldri ligger og plasker i bassenget på hotellet. Som ikke engang fikk tatt bilder av bassenget der vi bodde i to uker. For basseng, det hadde de der også. Jeg har surfa rundt på nettet for å finne bildet vi ble forespeilet av dette hotellet, uten hell. Det nærmeste jeg kommer er dette her som jeg fant på en eller annen hotellside. Slett ikke verst det heller. Med vannet i bassenget som går i ett med sjøen ..

Vi kom kjapt ned på jorda igjen. Og du er ikke i tvil om at du har havna på feil hotell når det første som møter deg på rommet er disse to oppslagene:

Kan du ikke lese hva som står her? Klikk på bildet og om det fortsatt er for lite prøv med ctrl. og +

Charlie Beach Resort er rett og slett et ungdomshotell for festglade personer. Er du over dette stadiet bør du ligge unna! Første kvelden var vi helt enige i at vi bare måtte reise hjem igjen dagen etter. Musikken fra beachpartyet lengre (ganske langt) bortenfor dundret inn over området. Men av en eller annen merkelig grunn var det ikke så mye bråk i selve hotellet utover natta. Og musikken, den klarte vi faktisk å sovne fra etterhvert ..

Utsikten fra rommet. Ingen strand .. og når de en gang får bygd opp det som var påbegynt her så hjelper nok ikke det heller noe særlig på den påståtte strandbeliggenheten ..

Aller mest likna hotellfløyen på ei bygningsbrakke ..

Rommet var forsåvidt reint og normalt hadde det sikkert vært greit nok for ei natt eller to .. mulig det bare var det at det var så annerledes enn vi hadde blitt fortalt som gjorde at nedturen ble så enorm .. og det at vi var henimot 30 år for gamle til å bo akkurat her gjorde det jo ikke bedre.

Resepsjonen. Alt måtte betales kontant før vi fikk nøkkel. Til og med 1000 bath tok de i depositum for nøkkelen, noe vi fikk igjen ved utsjekking. Rommet kosta 2000 bath pr. natt. Absolutt ikke noen formue, sett ut ifra norske forhold, men her nede er dette ganske dyrt.

Prisen var inkludert frokost. Og den ble trolig inntatt her utenfor. På noen bord og stoler som ble satt ut etter behov. Vi spiste ikke her. Og det gjorde tydeligvis ikke ungdommene som bodde her heller. De begynte nok ikke å bevege seg før langt utpå ettermiddagen ..

Ølbriller hjelper nok godt på inntrykket når en bor på dette hotellet. Eller den velsignede skrumringstimen. Da så det faktisk riktig så hyggelig ut – selv her! :o)

Tonsai var for oss en skikkelig nedtur. VI hørte andre turister som heller ikke var spesielt fornøyde. Det så absolutt ikke ut som i brosjyrene! Nå hadde ikke vi kikka i noen brosjyrer, men hadde bildene fra sist tur sterkt i minne. Den flotte, koselige, laidbacke atmosfæren, de litt bortrøykte hippiene som satte her og der og spilte på en gitar. Ingen trafikk, noen få traller varene ble frakta i .. Nå hadde alle sykler og om du ikke klarte å redde deg inn i en bod eller inn til kanten når de kom syklende ble du regelrett påkjørt.

Tonsai er blitt Thailands svar på Ibiza. Det var kaos over alt og alt for mange folk på alt for liten plass.Jeg er glad vi fikk oppleve plassen som den var for fire år siden, for nå er det for seint.