Så fryktelig kald og sliten ..

Jeg er litt zombie for tia. Hver eneste kveld sovner jeg med en gang jeg får satt meg foran tv’n. Merkelig, det er liksom mannens privilegium det der. Men han påstår hardnakket at han ikke sover, han bare hviler øynene eller noe. Likevel kommer det noen merkelige lyder opp fra halsen hans .. som til forveksling likner snorking. Til tross for det har han hele tiden full kontroll på alle duppedingsene som hører tv’n til. De der jeg ikke aner hva er til, ikke engang i våken tilstand.

Poff! Der dro noen ut støpselet. Omtrent sånn ja .. etter å ha pakka meg inn i pelspleddet vel og merke. For jeg fryser så tennene skrangler i kjeften på meg. Det er fryktelig kaldt om kveldene her. Synes jeg. Kjærringa med hetetoktene .. ho der som nesten har dødd av heteslag, opptil flere ganger, det siste året.

Jeg kan ikke si at jeg bare hviler øynene heller. Her går alt i dvalemodus, eller snarere koma. Helt til drømmemannen sier det er natta og spør om jeg ikke skal forflytte meg inn i senga heller. Senga inne på rommet der det såvidt er varmegrader.

Enda kaldere med andre ord. Rene torturen. Jeg får stabla meg på beina, kledd av meg, pussa tennene, pakka meg inn igjen i pleddet som jeg har vært rulla inn i hele kvelden og vagga inn i senga. For jeg orker jo ikke legge meg i det kalde sengetøyet. Om det ikke snart blir bedre tror jeg faktisk jeg må gå til anskaffelse av en flanellpysjamas og nattsokker  .. sannsynligvis ikke så populært, men må man så må man!

Jeg har definitivt hatt feber de siste to kveldene. Men igrunnen ikke vondt noen bestemt plass. Litt uggen, ok, men ikke verre enn at det går greit å være på jobb. Litt ibux og paracet kan innimellom gjøre underverker, har jeg funnet ut, nå som jeg er kommet over den verste pillefobien. Noen ganger kan ei lita pille faktisk forbedre hverdagen, eller natta, ufattelig mange hakk.

Men jeg skal jo ikke være syk dette året. Det ble jeg enig med meg selv om allerede tidlig i fjor en gang. Dermed skal jeg iallefall ikke kaste inn håndkleet bare på grunn av dette! Så pingle er jeg da ikke. Spesielt ikke allerede i februar!

Drømmemannen har det ikke helt så lett. Han har vært hjemme fra jobb, i skysseltrafikk mellom doen og sofaen, tre hele dager til ende. Men i dag tror jeg jaggu han har kommet seg litt igjen. Han hadde barbert seg og skifta ut joggebuksa med dongeribukse da jeg kom hjem. Det lukta godt på badet .. det lukta mann. Nydusja mann og Boss. Aaaaah. Deilig.

Og i morra er det helg – igjen! Langhelg til og med. For min del. Ser virkelig frem til det. :o)

.

5 kommentarer
    1. Desverre er det ofte slik etter en tur i varmere strøk har jeg erfart,vi kommer tilbake til det kalde lande og feberen siker seg innpå.Håper du friskner fort til både du og drømmemannen,god bedring til dere begge.
      Et lite tips lag deg til en varmeflaske og legg ut i senga da slipper du kuldesjokk når du legger deg,en tom flaske fungerer like godt som en kjøpt varmeflaske

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg