Den irriterende feriesveisen

Jeg skal til frisøren, og har tenkt å gå til byen.
Det er kaldt, det snør såvidt og egentlig har jeg ikke lyst til å ut i det hele tatt.
For jeg synes nemlig det er iskaldt!!
Tror ikke det er meninga jeg skal bo i et så kaldt land egentlig ..

Håret mitt er en sann plage når jeg er på ferie.
Sol, saltvann, fuktig luft .. jepp .. det ser ut som ei høysåte.
Jeg kan bare glemme alt om å se flott ut når vi skal ut og spise.
Det er ille, iallefall første uka.
Etterhvert så driter en jo i det, for det nytter jo ikke å gå rundt og ergre seg over
noe som igrunnen er en liten bagatell.
Sett i betraktning av at en er i den heldige situasjonen at en tross alt
har råd til å dra på ferie sånn i tide og utide.

Men gøy er det ikke!!!

Egentlig burde jeg hatt piggsveis, eller langt slett hår.
Jeg har ingen av delene! Jeg har krøller.
Krøller som formerer seg verre enn kaniner når luftfuktigheten er som verst.
Ekkelt hår, som til tross for balsam, kur og slettetang
absolutt ikke vil holde seg slett og i den fasongen jeg vil ha det!

Jeg er aldri fin på håret når vi er på ferie.
Jeg ser ut som et takras!
Og etter nærmere 50 år så har jeg funnet ut at det ikke er noe å gjøre med det.
Dessverre.

8 kommentarer
    1. kunsth: Skulle gjerne hatt hestehale jeg også, men nå har det seg sånn at mitt hår ikke gror nedover og blir langt, det blir bare stort. Derfor blir det aldri nok lengde på det .. for jeg holder ikke ut den der perioden “midtveis”. Det er rart det der med håret, de aller fleste ønsker seg det de ikke har.

    2. solkro: Jo, jeg leste det der med ditt orange hår eller hva du kalte det. Håper det blir bedre neste gang. Hår ja, min søster har tykt, mørkt, slett og blankt hår .. mitt er forsåvidt tykt, men i tillegg mykt, krøllete og vokser ikke nedover bare utover. Derfor jeg aldri får langt hår .. Og nå har jeg altså veldig kort hår på den ene siden og litt lang lugg som ligger til den andre siden. Så litt rart ut, men blir vel vant til det.

    3. Det er rart dette med håret for jeg har tynt bløtt hår og skulle gjerne ønsket meg mer volum , vet ikke om du har lest men det ble totelt flopp hos Jan Thomas så jeg har fått ny tid etter mye om og men en gang i mars tenker jeg det blir:)
      Det er noe herk dette håret våres , men min drøm er tykt hår og gjerne litt krøller 🙂
      Ha en fin kveld:)

    4. Huff da…. Men jeg er ganske sikker på at andre ikke ser det som deg…. Selv har jeg helt glatt hår..og synes litt sol og saltvann er fint, for da blir det litt lettere å forme det..he he..
      Håper frisøren hjelper deg så du føler deg bedre nå da. Ferien var sikkert fin uansett og drømmemannen likte sikkert å se på deg 🙂

    5. Jeg sliter med det samme, så er en god grunn til at jeg har det i hestehale. Litt kjedelig det da, men er det eneste som funker egentlig : )

    6. Jeg syntes jeg har BAD HAIRDAY hver dag jeg, sukk!! Med tynt og bløtt hår “og” flere verver enn jeg klarer å telle, er det litt av en kamp hver morgen å se presentativ ut når jeg går ut av døra… Noen ganger går jeg seirende ut, andre ganger håret, hehehe!!

    7. Huff. Ikke greit å ha sånne følelser om håret sitt. Jeg har langt, glatt (har alltid ønsket krøller) hår, og hestehale er min ferieredning. Men det er jo ingen trøst til deg. Kanskje man kan se det på en annen måte? Være glad for at man har hår, det er jo ikke alle som har det…….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg