Alt for mange timer på reisefot

Hei og hå. Ja, jeg overlevde denne flyturen også! Faktisk gikk hele greia temmelig bra, såpass at drømmemannen var megaimponert over meg, selv om jeg var i flyplassmodus allerede på Kjevik. Flyplassmodus? Vet du ikke hva det er? Da er en altså temmelig gretten og lite samarbeidsvillig. Meg i et nøtteskall. Når jeg er på reisefot vel og merke. Ellers er jeg jo selvsagt helt perfekt i så måte.

Da vi kom inn i taxien her gikk det greie over. Enda to og en halv time til vi var fremme .. Da ble jeg lei da!! Hadde vondt over alt, var varm og kvalm og egentlig ville jeg bare hjem igjen. Med en gang! Veldig lite mottakelig for gode råd og trøstende ord blir en forresten også når en er i det der moduset .. så da vet du det!

I dag har jeg igrunnen glemt det. Det ligger bare som et vagt minne langt baki der. Sammen med andre ting i livet mitt som ikke er vedt å gå rundt å huske på. Det var slitsomt. Helt forferdelig. Men nå er det over. ;o)

Jeg trodde jeg hadde sikra meg på alle bauger og kanter. Tre lydbøker på mobilen og dermed satte jeg tilbake både bladet og boka jeg sto med i hånda på Gardermoen. Hvem trengte vel sånne gammeldagse greier!

Vel, jeg hadde virkelig trengt det! Tok med øreproppene til iPhonen og de passa jo selvsagt ikke i Xperiaen som bøkene er på. Og iPhonen? Den lå i kofferten en helt annen plass i flyet. Åååååhhh!!!

Noen som hadde det enda verre var nok paret i setene på andre siden av midtgangen. De tretta høylytt og sammenhengende i 7 timer. Han ble drita, ho ble sur, han sovna et par timer og så var det på’an igjen!. Litt av en start på ferien det der. Håper det tok seg opp litt når de kom frem. Heldigvis er de ikke her som vi er og jeg håper virkelig vi kommer langt fra hverandre når vi skal hjem igjen også.

Dagen i går gikk vi rundt i en komaliknende tilstand begge to. Vi var riktignok i nabobyen, tre kilometer herfra, utpå kvelden. Uten at det var det helt store. Men i dag har alt vært mye bedre. Vi har leid moped og tatt de nærmeste strendene litt nøyere i ettersyn. Gøy å se seg rundt, men litt slitsomt i og med at de kjører på feil side av veien her. For å være helt ærlig synes jeg det er dritnifst, selv om jeg bare sitter på ..

Hotellet er greit nok, men temmelig slitt. Her skjer ikke en dritt på kveldene, men det ligger helt perfekt til på stranda. Hytta vår ligger inne i hagen og det er slett ikke så verst det heller. Er fornøyd, men hadde vi betalt ti tusen mer (som turen egentlig hadde kosta) så spørs det om jeg ikke hadde blitt litt sur. Da hadde det ikke vært verdt pengene!

Nå er det natta her på øyeblikket. Forhåpentligvis våkner vi til en ny, varm og solrik dag i morra. Ha det fint imens! :o)

9 kommentarer
    1. Godt dere kom dere frem med humoren i behold – I og med at ikke skjer noe på kveldene, kommer du hjem opplagt, uthvilt og brun som en nøtt – og ikke bare det.. tipper du kommer til ha med mange flere vakre bilder og gode historier også! God ferie:)

    2. Syns med de lydbøkene du skulle kose deg med, ikke så kjekt med slike “naboer” på flyet, rart ikke flyvertinnene tok tak der og skilte de fra hverandre.
      Håper ferien tar seg opp, du har i alle fall varmt hav og sol ikke sant 🙂

    3. Godt at den kjedelige flyturen blir fort glemt,tenker att hyttestandaren også blekner litt når du er utkvilt og funnet deg godt til rette på stranden:))det ser ialefall deiligt ut

    4. Åh sånne lange flyturer er ikke bare bare når medpassasjerene er høylytte. Da vi var på ferie til Phuket en sommer var det en av passasjerene som snakket høyt i det vide og det breie om alt mulig fra fotball til Ole Klemetsen. Å høre på sånn fyllesnakk i 12 timer var mere enn nok.
      Godt resten av turen falt i smak 🙂 Vi hadde en kjempeflott tur : ) Kos deg masse videre : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg