Jula var ikke over ..

.. men sesongens aller siste julebord er nå et tilbakelagt kapittel. Ti, sannsynligvis temmelig utslitte, medlemmer av Cognacklubben sør er snart tilbake i normal gjenge igjen. Etter en slitsom, men utrolig morsom, tur til Tallinn. Jeg er dødstrøtt og får visst ikke gjort noe særlig i dag. Lader opp til å gå på jobb i kveld og dermed har jeg ikke noen særlig planer utover det.

I Tallin var det fortsatt jul. Julegater, julegran på torget, julepynt i butikkene. Vet ikke om de er særdeles treige i dette landet i og med julepynten var helt intakt fortsatt, men sannsynligvis har det en sammenheng med at den russisk-ortodokse kirken feirer jul 7. og 8. januar ..

Vi har hatt et skikkelig ufyselig vær fire dager til ende. Regn, snø, kuling og liten storm – innevær rett og slett! Drittkaldt!! Dermed har vi iherdig studert utallige puber og taxier på innsiden. Litt for mange muligens, om en kjenner på formen i dag .. 

Det er igrunnen ufattelig at folk mellom 45 og 55 kan feste på dette viset. Jeg har hengt med så godt jeg kan og synes igrunnen jeg har klart meg bra, til meg å være. Selv om jeg nok har kjent en del ganger på at dette er jeg ikke i form til. Sannsynligvis hadde det nok ikke hjulpet så mye om jeg var 20 år yngre heller. Jeg har aldri vært helt der liksom. Dessverre.

Jeg liker nesten ikke noe alkohol. Ikke fordi jeg synes det er bortkasta å drikke, eller har andre sperrer rundt det å ta en fest eller tre, men fordi det rett og slett ikke smaker godt. Er vel også litt redd for å miste kontrollen, men det er jo ikke noe jeg går rundt og tenker på egentlig. Jeg tåler ikke høy musikk og masse folk som prater på alle kanter, fordi øresusen gjør at jeg blir så utrolig sliten og utilpass etter en stund. Jeg er liksom ikke bygd for fest og morro på dette viset tror jeg. Men jeg har ikke helt innsett det enda. Jeg innbiller meg nok at min tid kommer. Snart. Selv om jeg nok burde, i en alder av 48, ha innsett at alle ikke er like på dette punktet.

Vel, min tid var ikke denne helga heller! Men det har vært gøy. Kjempemorro. Vi har utrolig mange flotte, morsomme venner og jeg håper de vet at jeg setter stor pris på å være en i gjengen. Selv om jeg sannsynligvis oppleves som en festbrems ..

Her hjemme skinner sola. Det er nesten som våren i forhold til der vi kom fra og om en uke er vi garantert en plass der det er sommer. Ser frem til det, selv om jeg for øyeblikket ser på den flyturen som et uoverkommelig mareritt. Men jeg er glad for at vi har muligheten til å reise på dette viset, og jeg gjør det jo helt frivillig. Gang på gang. Så egentlig kan det jo ikke være så ille heller. Når jeg tenker etter ..

:o)

9 kommentarer
    1. Fint og høre at turen har vært så vellykket:) er ikke noe utpreget festmenneske jeg heller,men koselig når en gjeng går ut for og hygge seg.Da får du hvile ut og lade opp til jobb i morgen,ha en god natt:)

    2. Hei på deg. Turen var helt topp dette må vi gjøre igjen. Er kjempe sliten men det går heldigvis over. Ha en fin dag på jobb.

    3. Inger Hilde Tønnesen: Har noen matbilder jeg og da, innimellom de andre. Men det var særdeles mange uklare bilder fra denne turen .. hva nå det kan bety! ;o)

    4. Ja vi hadde en utrolig gøyal tur 🙂 lenge siden jeg har ledd så mye..er helt lemster i magen 🙂 Men tror du må lære meg å ta bilder.Kommer alltid hjem med mat og drikke bilder, og det er jo så mye fint å ta bilde av… men det hjelper kanskje å ha med seg lader neste gang!! he he. Ha en fin kveld på jobb 🙂 nå skal jeg snart hjem på sofaen.. klem

    5. Så kjekt å høre at du har hatt det greit,jeg er nok litt der jeg og ikke mye alkohol eller fest liker ikke å miste kontrollen .
      Men engang iblandt er det greit spesielt blandt gode venner:)
      Håper du har en god dag:)

    6. Kjekt du he hatt ein fine tur og at du he kost dej på ditt vis!:-) Kjekt å høyre at nåken fortsatt held “jula” vedlike over nyttår. Ej sjøl he vokse opp med at me tek ikkje vekk julepynten før 20.dag jul..og ej like det. Men so pynter ej heller ikkje juletre før den 23.desember. Mange i dag pynter jo mange dager før jul. Kan fort bli litt lenge då. Her i USA pynter dei fleste til Thanksgiving og når nyttårsafta er over då e det ut og over.

    7. Godt att du hadde det toppers da selv om utelivet ikke er din favoritt:))slik er det nok med meg også,men hva gjør en ikke for det gode selskap.
      Fredag den 13 var 20 dags jul og mange beholder julen til denne dag,kanskje det var slik i Tallin også.Jeg liker godt julepynten men kunne ikke tenkt meg å hatt det framme til 20 dag nei.
      lykke til på jobben i kveld,bare en uke så får du virkelig slappe av

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg