Onsdagstema – upplyst

Hei og hå!
Der er onsdag, jeg skal på jobb i kveld og hadde tentk å gjøre noe litt fornuftig på dagtid liksom ..
Men først måtte jeg jo bare innom bloggen og ukas onsdagstema.

UPPLYST – det kan jo være så mangt.
I første omgang tenkte jeg på et eller annet skilt som forteller oss noe,
som f.eks. disse to jeg knipsa i Ebeltoft i Danmark i sommer:

De har humoristisk sans i denne byen her gitt.
Legg merke til opplysningen oppe i høyre hjørne:
Høflig betjening af og til.
Jepp! Så vet vi det. Er de sure så var det ikke helt dagen i dag.

Denne her kan jo også få en nordmann til å le, eller grine, muligens.
Kjøp for hundre kroner og få kold øl!
Ikke helt som vi er vant med hjemme.
Er ikke så mye jeg går på byen, men en halvliter nærmer seg vel snart en
hundrelapp om du kjøper den på en pub eller restaurant.

 

UPPLYST kan man også bli av en lyskilde:

.. som barnebarnet mitt på dette bildet, der hun er omsluttet av solas stråler.

 

Dette her er vel også en form for UPPLYSNING.

Lyskildene på Old Hansa restaurant i Tallinn som ser ut til å bare komme fra stearinlys.
En helt spesiell opplevelse som vi skal tilbake til allerede neste helg.

Dette var mine tolkninger av ukens tema, nå er det din tur!
Her hos oss skinner sola og himmelen holder på å innta en fin blå farge etter nattens uvær.
Jeg har tenkt å rydde vekk jula i dag så jeg får vel bare sette igang ..

Flere bilder finner du her:

Ønsker alle en fin dag!
:o)

14 kommentarer
    1. Härlig tolkning du bjuder på. Barnbarnen upplyst av solstrålarna, läckert.
      Det var vitsigt värre, vilka “tilbud”, vilka skyltar! 🙂
      Jag började skratta, tack för det.
      Vilket stämningsljus på bilden från Tallinn, ser jättemysigt ut. 🙂

    2. De danska skyltarna är jätteroliga upplysningar. Påpassligt fångade får mig att skratta gott. Ja och sen den gulligt upplysta lillflickan på det. Gillar skarpt

    3. Jätte roliga bilder. Dina skyltar fick mig att gapskratta. Älskar sådan humor!
      Å barnbarnet ditt är ju hur sött och vackert som helst!

    4. Barnbarnbilden är suverän.. riktigt belyst är han och strålarna kommer precis så bra till sin rätt.. Visst blir vi upplysta av så mycket och de här skyltarna är riktigt upplysande i Danmark 🙂 Gillar dina bilder och text 🙂

    5. Fantastiske skilt… Danskene har en litt annen kultur enn oss. 🙂 Old Hansa restaurant har jeg også besøkt. Koselig sted.
      Og barnebarnet er så søt der hun står i sola!

    6. Flotte bilder, vi har vel vært heldige å unngått det meste av Emils vrede så langt er det lyst ute og endel haggelbøyer.
      Kjekke skilt er rart å se hvor kreativ noen kan være for å få oss inn i butikkene:)
      Ha en god dag:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg