Mandagstema uke 1 – Nyttårsønsker

Hei og godt nyttår alle Mandagstema-bloggere!
Jeg er vel litt der jeg også at jeg drømmer om en ferie, gjerne til litt mer eksotiske strøk,
selv om jeg vet at det ikke blir noe av i år. Om det da ikke dukker opp et særdeles
fantastisk tilbud som vi bare ikke kan stå over ..

Bildene her er fra en utrolig opplevelsesrik ferie vi hadde til Gambia/Senegal i 2009.
Vi hadde først en ukes rundreise i disse to landene,
overnatta i den ene hytta mer stusselig enn den andre.
Innlagt vann, jada iallefall noen timer på morra’n og kvelden, når de starta aggregatet.
Og at vannet kan være så kaldt i et land som er så varmt,
ja det skjønner jeg ikke enda.

Turen var utrolig og jeg har et ønske om å ta en slik kombinasjonstur en gang til.
Kanskje ikke til samme plass, men det fins jo nok av steder vi ikke har vært enda.


Drømmemannen og meg på Gambiafloden, på jakt etter krokodiller og flodhester.
Egentlig litt skummelt, spesielt i ettertid.


Mannen forsøker seg på en afrikans dans i sene nattetimer.


Båtene var liksom ikke helt som hjemme.


Fisking fra stranda. Om en var interessert var en hjertelig velkommen til å delta.


Og dette var vel den fineste hytta vi overnatta i.
Veldig sjarmerende om kvelden, med stearinlys som eneste lyskilde,
men i dagslys så det temmelig stusselig ut inni der ..

 En tur jeg absolutt kan anbefalte – om du ikke er opptatt av komfort.
Dessuten må du være godt kjent med den du skal bo sammen med.
Dører inn til doen fantes ikke, kun et forheng, så her delte en alt!

Selvfølgelig har jeg andre ønsker også for det nye året.
Men de så liksom ikke så spennende ut her på Mandagstemaet.
Ha en fin dag!
:o)

Flere nyttårsønsker finner du hos Helene:

18 kommentarer
    1. Ønsker deg et riktig godt nytt år, og at alle dine reisedrømmer blir oppfyllt i år også, og andre drømmer 🙂
      Kjempefine bilder fra Gambia/Senegal
      Jeg måtte le da jeg leste kommentaren din på bloggen min om at du føler at du må liksom litt langt vekk for å ha få skikkelig ferie følelse…thi hi…akkurat sånn er jeg også.
      Jeg var så mange ganger på kanarieøyene i oppveksten min at jeg har aldri vært der etter det…
      Det var med blandede følelser at vi dro til Tenerife 1.juledag, det var bare at vi hadde ikke lyst til å være hjemme i romjulen, og ville jo ikke reise langt for en uke.
      Sønnen min hadde vært så mange uker før jul og jeg tenkte at litt hvile og godt klima kunne gjøre godt….så vi bråbestemte oss..og måtte også gjøre noe som ikke kostet altfor mye…for 2011 har blitt et stort reiseår for oss.
      Vi var 3 uker i thailand i påsken, 4 dager i Edinburgh i mai, 5 dager i Berlin i juli, 2 uker på Dominikanske Republikk i juli og 1 uke i Tyrkia i høstferien…og som du da skjønner er jeg like glad i å reise langt som deg 🙂
      Vi drar allerede 2 uker til Kenya i vinterferien og sommerferie er bestilt flybilletter til USA. Så resten av året må vi leve ganske spartansk ..thi hi 🙂
      I helgen skal jeg kose meg og se på dette blogginnlegget ditt en gang til(er på farten nå) og også de andre fine reiseinnleggene dine 🙂
      Håper jeg finner flere bilder fra denne turen dere hadde i 2009, hørtes så fin ut!!!

    2. Sirdalsrypa: Det vil vel de fleste Grete, men må man så må man .. hehe. I ettertid er det jo morro å tenke tilbake på da og turen var helt utrolig flott.

    3. Ege: For å si det sånn: Vi ble iallefall veldig godt kjent med hverandre på denne turen. Og ingen av oss ble skremt vekk! Godt nyttår til deg også. :o)

    4. Björg Nina: Hehe .. ja, og det kan jo være morro det også. I ettertid iallefall! Blir nok ikke noen lang og kostbar tur i år, men en litt billigere reise jakter jeg på konstant. Så en skal aldri si aldri.

    5. mormor: I år skulle vi ta det litt med ro, etter fire år med lengre turer (Thailand, Gambia/Senegal, Den Dominikanske Republik og Mexico .. men reiselysten min har visst ikke helt forstått det. Er på jakt etter en rimelig restplass “hele tiden”, så du skal ikke se bortifra at det blir en tur likevel. Før sommeren. :o)) Men ikke helt i den prisklassen det har vært de siste gangene. Men til neste år derimot … ;o))

      Ha et fortryllende år du også.

    6. Pialotta: Det finnes mye annet enn Thailand ja. Har vært der og, og kan tenkte meg og tilbake .. en gang. Men i mellomtia er det så mye annet å se rundtforbi. Ha et fint år du også. :o))

    7. Spennende og anderledes.
      Jeg tror du hadde det fantastisk og unner deg en tur av dette kaliber, gjerne i 2012.
      Ha et deilig år, i år.

    8. Vera Lynn: Hehe. Men en får oppleve mye mer om en klarer å rive seg løs fra et normalt hotell i ny og ne. ;o) Og selve turen avslutta vi jo på et hotell direkte på stranden i Banjul, akkurat som enhver annen “sydenferie”.

    9. Jeg tilhører nok den type mennesker som liker komfort når jeg er ute å reiser. Har jeg et bra hotell med god seng, dusj/bad osv., kan jeg nok være med på det meste av opplevelsesturer på dagtid.

    10. Ja det finns annat än Thailand att åka till.. ser hur upplevelserikt ut som helst.. Fint med den åkturen kan jag tänka 🙂 Fortsatt trevligt år till dig och önska kan man ju alltid 🙂

    11. Heisann!
      Trenger ikke å dra så langt til do uten dør. I Lofoten satt jeg på en do med fritt utsyn-innsyn. Mange hyggelige hilsener fra dem som gikk forbi!!!!!
      Det er de små opplevelsene vi husker best, men turen i helhet ser også fristende ut. Håper du får ønsket ditt oppfylt i 2012 ♥

    12. Hmmm…likte alt helt til du kom til det forhenget hihi tror jeg har kommet så langt i livet at jeg heldt vil ha privatliv på do 😀
      Flotte bilder fra en innholdsrik og spennende tur :))
      Ha en god dag videre Marit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg