Så er det snart helt over ..

Regnet pisket på stuevinduet og vinden ulte utenfor så det var ikke mye som minnet om julestemning i går. Ja det er det forresten ikke i dag heller, selv om vi verken har regn eller vind i dag! Trodde denne stormen skulle holde seg vekk fra sørlandet, men kan ikke helt tro at det ble sånn. Det rett og slett rant ned utenfor og det var såvidt vi klarte å beholde bakkekontakten da vi var ute med bikkja.. Burde nesten hatt på oss disse overlevingsdraktene i dette været, men selv om det er mye vann så er det jo ikke så dypt at det er fare for å drukne. Itredd vårt aller fineste regntøy klarte vi oss faktisk ganske bra, uten å bli alt for blaute. Det samme kan vi ikke si om bikkja. Uff. Blaute bikkjer er ikke så veldig sjarmerende og speiselt ikke når dette dyret er en langhåret schæfer ..

De fine glassflaskene på bildet fikk jeg av min ene datter til jul. Med påskriften: Disse synes du en gang var så fine, siden kontoen er tom er de herved dine .. :o) Var ikke den søt da? Jeg har nesten litt dårlig samvittighet for at ho har gitt vekk sine ting, men ho skulle forandre litt etterhvert og da passa de visst ikke helt inn.

Jeg lurer litt på hvordan sønnen har det. Og hvor han er. Har ikke fått kontakt med han de siste dagene og det liker jeg ikke spesielt godt. Selv om jeg regner med at jeg hadde hørt noe om det var helt galt. Jeg vet jo at både telefondekninga og internetten til tider kan være litt elendig der han befinner seg ..

I dag er det den store familiedagen her hos oss. Da til og med noen av våre egne barn skal være med. Gleder meg til det. Ellers er det tradisjon at alle som kan av mannens nærmeste familie kommer sammen på 2. juledag. Spleiselag. I år skal vi være i et leid kjellerlokale i en kirke. Det nærmeste jeg kommer kirken i denne omgang. Vet ikke hvor mange vi blir, men det er sikkert mellom 20 og 30 en plass med smått og stort.

Jeg kunne ha vært på jobb i dag. Men siden jeg følte at jeg alltid har jobba 2. juledag fra jeg traff drømmemannen og alltid gått tidligere fra juleselskapet så sa jeg nei. Angra litt egentlig, for det er jo snakk om mange penger når det er overtid på en helligdag .. men det skal igrunnen bli greit å ikke være den første som bryter opp også.

Håper dere også får en fin avslutning på denne jula. :o) Jeg er igrunnen glad for at hverdagen igjen innhenter oss og alt blir litt mer normalisert igjen ..

4 kommentarer
    1. Her har vi også bare drittvær og lite som minner om jula utenfor dørene 🙁
      Faktisk er jeg temmelig lei av stormer, regn, sludd og snø om en an, hadde vært veldig kjekt med litt oppholdsvær nu.
      Ønsker deg og dine ei fortsatt god jul.

    2. Ønsker deg og dine en fortsatt fin jul (romjul) Det var godt å komme hjem igjen til familien og jula, selv om det har vært stille og rolig. Nå har vi hatt ruskevær i 2 dager, men skal ikke klage.
      Klemz

    3. Jeg føler liksom at jula starter i morgen jeg..he he. Selv om jeg skal på jobb før ungene kommer, så er det da julefeiringen samler. Vi skal også ha “spleiselag” med hele familien og har leid ett lokale. Det gleder jeg meg veldig til!!
      Er jo hyggelig med “gjenbruksgaver”. Jeg blir til tider litt overgitt over de dyre gavene……
      ha en fin dag med familien i dag!!

    4. Heia
      Jeg håper virkelig du får en fin dag i dag,og tenk neste år er det din tur:))
      Idag er det fotball her nesten hele dagen så har jeg invitert hele bølingen på onsdag på full middag så får vi se hvem som dukker opp .
      Ønsker deg å dine en riktig God Jul fortsatt
      goe knib

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg